Kvalificerad handläggare
Falu Kommun, Arbetslivs- och socialförvaltningen / Administratörsjobb / Falun
2025-10-16
Visa alla administratörsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falu Kommun, Arbetslivs- och socialförvaltningen i Falun Vill du arbeta i en roll som är både förvaltande och utvecklande?
Då vill vi hälsa dig välkommen till arbetslivs- och socialförvaltningen, här finns sektionerna arbetsliv, vuxenstöd IFO, kompetensförsörjning samt förvaltningsstöd och utveckling. Tillsammans arbetar vi för att fler falubor ska få möjlighet att komma ut i egen försörjning, antingen genom jobb eller studier.
Förvaltningsstöd och utveckling är en del av arbetslivs- och socialförvaltningen och nu behöver vi stärka upp teamet med en kvalificerad handläggare. Förvaltningsstöd och utveckling består av ett härligt gäng administratörer, nämndsekreterare, ekonomiadministratörer och verksamhetsutvecklare.
Publiceringsdatum2025-10-16Dina arbetsuppgifterI den här rollen kommer du att ha ett viktigt ansvar för att säkerställa en strukturerad och rättssäker dokumenthantering. Du arbetar med registrering och diarieföring av inkommande, utgående och upprättade handlingar och ser till att dessa hanteras enligt gällande regelverk. Du ansvarar även för arkivering, där du bidrar till att dokument bevaras på ett ordnat och tillgängligt sätt. En del av arbetet innebär att hantera statistik, vilket ger dig möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling genom analys och uppföljning. Du kommer också att vara en backup till förvaltningens nämndsekreterare, vilket innebär att du blir insatt i nämndens arbete och kan träda in vid behov. Utöver detta ingår att utveckla och förvalta arbetet med dokumenthantering, där du aktivt arbetar med att förbättra rutiner och processer för att skapa en effektiv och kvalitativ informationshantering.
KvalifikationerFör rollen krävs:
• Högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten, exempelvis med inriktning mot statsvetenskap eller samhällsvetenskap, alternativt annan utbildning i kombination med för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av att arbeta med registratur
• Kunskap om lagstiftning och förordningar som reglerar hantering av allmänna handlingar och om lagstiftning kring offentlighet och sekretess
• God förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift
• God IT-vana
Dina personliga egenskaperFör att lyckas i rollen ser vi att du är en person som behåller lugnet även i stressade situationer, har ett genuint fokus på service och alltid agerar professionellt. Du har förmågan att arbeta självständigt, fatta välgrundade beslut och ta ansvar inom ditt område. Du tar snabbt till dig ny information och är skicklig på att dokumentera på ett tydligt och strukturerat sätt. Dessutom har du lätt för att samarbeta med andra och kommunicerar klart och tydligt. Vi värdesätter också din noggrannhet och ditt sinne för detaljer - liksom din förmåga att skapa ordning och struktur i ditt arbete.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Meriterande kvalifikationer
• Erfarenhet av att arbeta i en liknande roll i offentlig sektor, exempelvis som registrator, nämndsekreterare eller annan form av handläggning
• Erfarenhet av att arbeta i arkiv
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning. Heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell förtjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju.
Övrig informationNär du skickar in din ansökan kommer du att få besvara urvalsfrågor som är ställda utifrån de krav som gäller för tjänsten. Dina svar är en viktig del av det första urvalet, så se till att svara utförligt och tydligt. I din ansökan ska du bifoga ditt CV, men du ska inte skicka in ett personligt brev - urvalsfrågorna ersätter detta.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. V
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta
rekryteringscenter@falun.se Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C283318".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Falu kommun (org.nr 212000-2221)
Arbetsplats Falu Kommun, Arbetslivs- och socialförvaltningen
Kontakt Administrativ chef
Anna Eriksson
anna.g.eriksson@falun.se Jobbnummer 9559782