Kvalificerad ekonomiassistent till sommarvikariat
Ogunsen AB (publ) / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Öckerö eller i
hela Sverige Vill du bredda dina kunskaper inom redovisning och har möjlighet att hoppa på ett spännande uppdrag några veckor nu i sommar? Då ska du läsa vidare!
Just nu söker vi dig som har erfarenhet av löpande bokföring till ett sommarvikariat hos vår trevliga kund som sitter i ljusa fina lokaler strax norr om Göteborg.
Om rollen:
I rollen som ekonom här kommer du självständigt ansvara för reskontrans olika delar samt in- och utbetalningar. Du hämtar betalfiler från banken via Pagero som sedan matchas mot obetalda fakturor via Autopay. Vidare kommer du ansvara för kundfaktureringen som görs i systemet Alystra. Leverantörsflödet går via systemet Ascendo där attest av leverantörsfakturor görs via ett förutbestämt attestflöde. All bokföring sker i Visma Control. Du bör ha en förståelse för redovisning på kostnadsställenivå då företaget har många olika avdelningar. I rollen ingår även att hjälpa till med posthantering både in- och utgående post.
Vem söker vi?
Eftersom det är en kvalificerad tjänst med självständigt arbete och ansvar krävs det att du jobbat några år med liknande uppgifter och har en god förståelse för redovisning. Som person ser vi att du är nyfiken, strukturerad och lösningsorienterad samt är trygg och självgående i ditt arbete. Har du dessutom god systemvana är det meriterande.
Låter detta som du? Sök då redan idag!
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emelie Löfqvist på 076-647 16 30. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Publiceringsdatum2022-04-06Om företagetSJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (
https://sjr.se/integritetspolicy/)Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOgunsen AB (publ)
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929),
http://www.sjr.se/ Arbetsplats SJR
Kontakt Emelie Löfqvist
emelie.lofqvist@sjr.se 0766-471630 Jobbnummer 6513345
Observera att sista ansökningsdag har passerat.