Kundtjänstmedarbetare till Straumann i Mölndal!

Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Har du tidigare arbetat som tandtekniker, tandsköterska alternativt tandhygienist och söker efter en ny chans till utveckling? Vill du ha en flexibel arbetsdag med mycket eget ansvar där du får ta tillvara på dina erfarenheter från kundservice? Då är tjänsten som kundtjänstmedarbetare till Straumann tjänsten för dig!

Straumann är en marknadsledande aktör inom dentalbranschen. Företaget har sitt huvudkontor i Basel och sysselsätter för närvarande cirka 3500 personer runt om i världen och dess produkter och tjänster finns tillgängliga i fler än 70 länder. De fyra nordiska länderna, Danmark, Finland, Norge och Sverige utgör en Nordisk organisation med försäljningskontor i Oslo, Vantaa, Köpenhamn och Mölndal. På kontoret i Mölndal arbetar ett 20-tal medarbetare.

Publiceringsdatum
2017-01-13

Om tjänsten
Straumann har sitt kontor i Krokslätt, Mölndal och sitter i fina och ljusa lokaler. Det är en god stämning och stort engagemang hos medarbetarna. Som kundtjänstmedarbetare kommer du att ingå i en grupp på 7 personer. Din roll som kundtjänstmedarbetare kommer innebära att ta emot samtal från kunder samt arbeta administrativt med att bland annat ta emot och registrera order i systemet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

* inkommande samtal
* produktrådgivning
* ta emot reklamationer och returer
* besvara frågor gällande leveranser, fakturor, returer, reklamationer
* orderläggning
* administrativt arbete, såsom scanning av fakturor till HQ, upprätta betalningsplaner med kunder, kontakt med inkassobyråer, etc
* plocka varor på lagret vid behov

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning och har arbetat som tandtekniker, tandsköterska eller tandhygienist. Har du dessutom tidigare arbetat som kundtjänstmedarbetare eller administratör och har erfarenhet från kundservice är det meriterande. Som person är du prestigelös och tvekar inte på att växla mellan att arbeta i kundtjänsten och sedan vid behov hjälpa till på lagret. Vidare har du en kommunikativ förmåga, är lugn och trygg, har en förmåga att hantera många olika arbetsuppgifter samt att prioritera.

Viktig för tjänsten är:

* du har en bakgrund som tandtekniker, tandsköterska eller tandhygienist
* svenska och engelska i tal och skrift
* god datorvana och har lätt för att sätta dig in i nya system
* är noggrann och arbetar strukturerat
* meriterande om du tidigare arbetat i SAP eller annat CRM system

Du kommer inledningsvis att bli anställd som konsult hos Adecco och arbeta ute hos Straumann i 3-6 månader. För rätt person finns stora möjligheter till att tjänsten övergår till direkt anställning hos kunden.

Om anställningen
Tjänsten som Kundtjänstmedarbetare skall tillsättas den 1 februari 2017. Som konsult kommer du få en anställning i Adecco Sweden. Konsultuppdraget kommer inledningsvis att pågå under 3-6 månader, där det för rätt person finns stora möjligheter till att tjänsten övergår till direkt anställning hos Straumann.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att

kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Fahlström på 031 725 45 08.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Vardagar 08:00-17:00

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Fahlström 031-725 45 08

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3259756

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: