Kundtjänstmedarbetare till BMI Sverige AB, Jönåker

Experis AB / Kundservicejobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige

Vi erbjuder innovativa tak och tätskiktslösningar, anpassade för nya sätt att leva och arbeta på. Våra tak ger, förutom skydd, sinnesro för arkitekter, takläggare, fastighetsägare och husägare tack vare produkter i världsklass och generösa garantier.

Våra experter är dedikerade att hjälpa till med utformning, projektlösningar, teknisk rådgivning och produktinformation för både bostadshus och kommersiella fastigheter.

BMI Sverige är en del av BMI Group, Europas största tak och tätskiktsföretag med en betydande närvaro i Asien och i Afrika. Vi samlar några av industrins största och mest betrodda varumärken som Monier, Icopal och Siplast.

BMI Sverige är, med över 165 års erfarenhet, den svenska marknadens ledande tillverkare av tak, tätskikt och övriga system som fungerar som ett yttre skal och skyddar byggnader mot vatten, fukt och radon.

Vi söker dig som vill jobba på BMI Sveriges affärssupport i Jönåker.

Välkommen till oss, vi är ett glatt och sammansvetsat kundserviceteam på 8 personer Varje vecka säljer vi ca 500 tak och hanterar dryga 1000 samtal och mail. Vi sätter kunden i fokus och levererar service och teknisk support till alla våra befintliga och nya kunder. Vi är inne i en spännande förändringsresa med bland annat ett nytt affärssystem SAP4Hana.

I dina arbetsuppgifter ingår orderhantering i SAP4Hana, reklamationshantering, offertberäkningar samt merförsäljning.

Vi erbjuder ett roligt och omväxlande arbete. Du rapporterar till kundtjänstdirektören i BMI Sverige och har din placering på vårt försäljningskontor i Jönåker.

Vem är du?

Vi tror att du har några års erfarenhet från liknande arbete med direkt kundkontakt. Arbetet innebär dagliga kundkontakter per telefon, du vet att varje kund är unik och att din förmåga att kunna avläsa kundens behov är avgörande för kundens upplevelse av BMI och vår service. Du har ett gott ordningssinne och fungerar med höga krav på att bemöta kunderna såväl korrekt som snabbt. Du sätter kunden i fokus och är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.

Dina personliga egenskaper är viktiga, vi tror att du ett affärsmässigt sinne och är ansvarstagande och initiativrik. Du är en duktig kommunikatör, serviceinriktad och trivs med kundkontakter och komma till avslut. Vidare är du flexibel och kvalitetsmedveten. Goda datakunskaper är ett krav och det är meriterande om du har kunskap i SAP system, har du ett byggtekniskt intresse, så är det ett plus.

Publiceringsdatum
2022-03-21

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar BMI Sverige AB med Jefferson Wells. Vid frågor om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke 070-377 54 27 alternativt marie.gutke@jeffersonwells.se

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "eff4a178-b57d-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
BMI Sverige AB

Kontakt
Marie Gutke
+46703775427

Jobbnummer
6458780

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: