Kundtjänstmedarbetare med kunskaper i finska
Luleå kommun, Kommunikationskontor / Butikssäljarjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Luleå kommun, Kommunikationskontor i Luleå Luleå är norra Sveriges hjärta med storstadens utbud och småstadens närhet,industristadens kraft och universitetstadens nytänkande. En riktig vinterstad med vita vidder och en somrig skärgårdsstad som toppar solligan år efter år. Vi närmar oss 75 000 Luleåbor och siktar på att bli 10 000 fler.
Publiceringsdatum2013-02-19ArbetsuppgifterDu möter många människor som kundtjänstassistent i Luleå Kommuns reception och telefonväxel. Som ansiktet utåt för Luleå Kommun är det viktigt att du förstår betydelsen av ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet kundbemötande. En kvalitetsmedveten internservice till alla anställda är också en viktig del av arbetet.
Det är av stor betydelse att du som arbetar här har rätt inställning och attityd till uppdraget, vilket gör att vi lägger särskilt stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Som en av våra viktigaste servicekanaler har du en central och betydelsefull roll för hur Luleå Kommun uppfattas av medborgarna och kunderna. Det är därför också en viktig uppgift att arbeta med kontinuerlig utveckling av uppdraget.
Uppgifterna består bl a av att
• Besvara frågor, informera och vägleda medborgare/kunder/brukare.
• Göra ändringar i den interna telefonkatalogen
• Hantera e-post
• Hantera och publicera inlägg på sociala medier (Facebook och Twitter).
• Bokning av konferensrum
• Ansvar för bilpool
På sikt kan arbetet även komma omfatta mer administration och enklare handläggning av ärenden.
KvalifikationerVi ser att du som söker som minst har gymnasieutbildning. Du får gärna ha kunskaper med inriktning mot samhällsvetenskap. Eftergymnasiala kurser som t ex sociologi, beteendevetenskap eller systemvetenskap är också intressant för oss.
Det är viktigt att du har en tydlig röst i telefonen. Du ska kunna uttrycka dig väl både muntligt och också skriftligt på svenska samt kunna förstå och tala engelska. Du talar och skriver finska obehindrat. Goda datakunskaper, främst i Windows XP och MS Officepaketet (Word), e-postsystem (främst GW eller Outlook) är också ett krav. Du bör också vara bra på att vägleda och informera så att andra förstår. Har du kunskap om kommunen och dess verksamheter är det också värdefullt för oss.
Du visar engagemang och intresse för yrket som kundtjänstassist och sprider god stämning omkring dig. Du trivs i en yrkesroll som har dagliga kundkontakter både internt och externt. För att kunna ge riktigt bra service till andra krävs att du har god självkännedom. Ditt bemötande mot andra människor är professionellt och du kan behålla lugnet i stressade situationer.
Du är ordningsam och kan självständigt lösa problem som uppstår. Att ha koll på flera saker samtidigt är inga problem för dig och du tar gärna ansvar. Vi värdesätter att du har god samarbetsförmåga, tar ansvar och visar flexibilitet genom att sätta kundens och verksamhetens behov före dina egna. Du är också kvalitetsmedveten och kan arbeta mot uppsatta mål.Det är önskvärt om du förstår din del i ett större sammahang och kan skapa och behålla yrkesmässiga relationer.
Erfarenheter från annat arbete i kundtjänst, reception eller telefonväxel är önskvärt. Du bör kunna hantera samtal effektivt och situationsanpassat utifrån riktlinjer om telefonkultur samtidigt som du bemöter kunderna ett professionellt. Det är önskvärt att du har erfarenhet från arbete med andra växel- och hänvisningssystem och särskilt om du jobbat i Trio som vi har på Luleå Kommun. Kompetens kring ärendehanteringssystem är meriterande.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2013-04-15 eller enligt överenskommelse
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-03-04
Du söker jobb hos oss via vår samarbetspartner
www.offentligajobb.se där du fyller i ett ansökningsformulär. För att öka dina chanser bör du svara så noggrant som möjligt på enkätfrågorna.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt kulturell mångfald tillför verksamheten.
Våra verksamheter präglas av en gemensam värdegrund;
Engagemang, Ansvarstagande och Kompetens.
Vi undanber oss vänligen, men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ange följande referens när du ansöker: A316829
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Norgren, Enhetschef Kundtjänst 0920 -45 63 33
Facklig kontaktRitva Mäkiiemi 0920 - 45 37 48
FöretagLuleå kommun, Kommunikationskontor
AdressLuleå kommun, Kommunikationskontor
97185 Luleå
Jobbnummer 1471159
Observera att sista ansökningsdag har passerat.