Kundtjänstmedarbetare
Drifter World AB / Kundservicejobb / Göteborg
2025-04-11
Visa alla kundservicejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Drifter World AB i Göteborg Customer support
Drifter World är en startup inom innovativt teknologiföretag med fokus på att skapa smarta parkeringslösningar för en hållbarframtid. Vi strävar efter att förändra hur människor upplever parkering och skapa en smidigare och mer effektiv parkeringsupplevelse. Med vår innovativa AI och IoT-lösning automatiseras hela parkeringsflödet och behovet av parkeringsvakter, P-skiva och betalautomater försvinner helt. Genom att främja elbilsanvändning och optimera parkeringsutnyttjande bidrar vi dessutom till minskade koldioxidutsläpp och en mer hållbar stadsplanering.
Vi söker nu en stjärna till en av Drifter Worlds viktigaste roller - som vårt ansikte utåt och en nyckelspelare i kundens upplevelse. Med telefon, e-post samt BackOffice system som verktyg hjälper du kunder som hör av sig till oss. Fokus ligger på att hjälpa dem att förstå parkeringsregler, hantera frågor om vårt digitala system, fakturor, tillstånd samt att svara på övriga frågor kring deras parkering eller fakturor. I rollen ingår det administration så som att dokumentera, följa upp samt vara med och förbättra rutiner och processer för kundtjänst men även i gränsen till bolagets andra avdelningar. Att arbeta i vår kundtjänst innebär att man arbetar med alla kontaktytor som våra B2B och B2C kunder kontaktar oss genom.
Tjänsten har en placering på bolagets huvudkontor i Hisings-Backa och omfattar en heltidsanställning.
Huvudsakliga ansvarsområden:
• Kundservice: Din huvudsakliga uppgift är att hjälpa våra kunder genom att besvara frågor via telefon och e-post i våra system - med hög servicekänsla. Vi värdesätter din förmåga att se helheten och proaktivt bidra med idéer som gör kundupplevelsen ännu bättre, både inom kundtjänst och i andra delar av verksamheten. * Administration: Administrativ hantering av tillstånd, avtal och fakturering inom ramen för kundtjänst. * Kommunikation: Se till att kommunikation och innehåll på våra informationssiter så som hemsida, app, sociala medier hålls uppdaterad och stödjer kunder i sin vardag. Även komma med förbättringsförslag till kundtjänstchef.
Publiceringsdatum2025-04-11Kvalifikationer• Du har erfarenhet av kundtjänst och vana att arbeta i digitala system * Du är bra på att uttrycka dig klart och tydligt, både i tal och skrift. * Du är skicklig på att skapa positiva kundupplevelser och få kunder att känna sig trygga och nöjda. * Är självgående, lösningsorienterad och trivs i ett bolag med högt tempo. * Du har god förståelse och intresse för digitala plattformar, CRM system samt ärendehanteringssystem * Erfarenhet av att ha arbetat både med B2C samt B2B med kunder är meriterande * Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper
Varför ansöka:
• Stora möjligheter att direkt påverka och utveckla Drifters kundservice * Du kommer att jobba i ett team av motiverade och härliga kollegor där samarbete och gemenskap är i fokus. * Stora möjligheter att på sikt växa i företaget * Bli en del av ett innovativt och snabbt växande startup- företag i teknikens framkant * Arbeta i en öppen och dynamisk arbetsmiljö där kreativitet och samarbete uppmuntras. * Bidra till utvecklingen av hållbara lösningar som formar framtidens samhälle * Möjlighet att arbeta med banbrytande teknologi- och AI-lösningar som leder vägen framåt.
Är du redo att anta utmaningen att bygga en kundtjänst i framkant för ett innovativt tech-startup? Skicka in CV och ett personligt brev till
veronica.fjordstrand@drifterworld.se Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan E-post:
veronica.fjordstrand@drifterworld.se Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Drifter World AB (org.nr 556982-8600)
Importgatan 12 A (
visa karta)
422 46 HISINGS BACKA
Kontakt Veronica Fjordstrand
veronica.fjordstrand@drifterworld.se Jobbnummer 9280205