Kundtjänstmedarbetare
Västerviks kommun / Administratörsjobb / Västervik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Västervik,
Vimmerby,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Hultsfred eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västerviks kommun i Västervik Kansliet, Ledningskontoret
Kommunens kundtjänst är en viktig del i kommunens arbete där vi möter medborgare varje dag i olika delar av livet. Vår service och vårt bemötande skapar trygghet och förtroende. På sikt bidrar det till att skapa livskvalitet för våra medborgare. Gillar du att möta och hjälpa människor är det här ett jobb för dig. Du behöver vara snabb, serviceinriktad och ha lätt för att lära dig nya saker. Det är ett kul och omväxlande jobb men kräver lite erfarenhet och skärpa.
Vi söker nu två nya medarbetare då två av våra kollegor går vidare till nya utmaningar.
Publiceringsdatum2023-09-22ArbetsuppgifterDu är en del av kommunledningskontorets kansli och arbetar i ett team. Teamet har ett flexibelt arbetssätt och tar ansvar för att lösa gruppens uppgifter utifrån våra gemensamma prioriteringar.
Som kundtjänstmedarbetare hanterar du kommunens officiella e-post och tar emot felanmälan och andra ärenden till samhällsbyggnadsenheten. Detta sker via e-tjänster, mejl och telefon. Du bemannar kommunhusets reception och hjälper våra besökare till rätta. Du hjälper också andra medarbetare med utrustningen i kommunhusets mötesrum och gör felanmälan till vår IT-enhet och vår fastighetsägare. I ditt arbete kan det också ingå olika administrativa uppgifter som till exempel att hantera borgerliga vigslar och diarieföra handlingar.
Vi står inför en möjlig utveckling av ett framtida kontaktcenter där du kan komma att bli en viktig resurs. Det kan också innebära att ditt kundtjänstuppdrag utökas till fler typer av ärenden än samhällsbyggnadsärenden.
Din kompetens
Du har minst avslutad högskoleförberedande gymnasieutbildning och erfarenhet av att arbeta med kvalificerad kundservice eller motsvarande samt administration. Du har också mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Du är representativ och utåtriktad med en hög social kompetens. Du har lätt att ta till dig information och omsätta den till handling.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en känsla för service och trivs med att ha kontakt med medborgare i olika kanaler. Du är har lätt för att arbeta i olika digitala system och är van att söka fram information via internet. Du är strukturerad och flexibel och kan hantera att snabbt behöva växla mellan olika arbetsuppgifter. Du är självgående och tar stort ansvar för att lösa dina uppgifter. Du har ett genuint intresse av att utveckla servicen till våra medborgare.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Övrig informationTjänsten kan komma att tas i anspråk för intern rörlighet.
Vi håller löpande intervjuer under ansökningstiden så skicka in din ansökan redan idag!
Välkommen med din ansökan!
Information
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning -
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KSF 39-23".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Västerviks kommun (org.nr 212000-0779)
Kontakt Elisabet Olsson, kanslichef
elisabet.olsson@vastervik.se 0490-25 40 69 Jobbnummer 8135488
Observera att sista ansökningsdag har passerat.