Kundtjänstmedarbetare
Bring Citymail Sweden AB / Receptionistjobb / Stockholm
2008-11-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänstmedarbetare" (publicerad 2009-07-01) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bring Citymail Sweden AB i Stockholm,
Botkyrka,
Vallentuna,
Upplands-Bro,
Södertälje eller i
hela Sverige Bring Citymail hjälper företag att kommunicera via brevlådan som kanal. Våra kunder anlitar oss som partner för att nå rätt person, vid rätt tidpunkt, med rätt budskap. Vi startade 1991 som
världens första fria postföretag. I januari 2007 startade vi utdelning i Danmark. Efter 2008 når vi 54 procent av Sveriges hushåll och företag. Och vi fortsätter att utmana marknaden.
Bring Citymail är en av post- och logistikspecialisterna i Bring, en del av koncernen Posten Norge. Koncernen omsätter 3,41 miljarder euro och har 27 000 medarbetare. Vår ambition är att utvecklas
till en post-, kommunikations- och logistikkoncern i världsklass med Norden som hemmamarknad.
Vi söker en person på heltid till vår customer service-avdelning som består idag av ett gäng på 10 personer med stark teamkänsla! Vi söker en positiv, uthållig och engagerad medarbetare
med skinn på näsan som brinner för att ge bästa service. Tjänsten innebär att du arbetar med såväl service gentemot våra mottagare som kunder och säljare enligt ett rullande schema.
Telefonen blir ett av dina viktigaste arbetsredskap.
Tjänsten är belägen på vårt huvudkontor i Stockholm i Västberga.
Arbetsuppgifter gentemot våra mottagare (Mottagarservice)
• via telefon, mejl eller brev hantera, utreda och följa upp mottagarärenden kring frågor som berör vår postdistribution. Huvudsakligen kommer du att prata med våra mottagare men även
en del kontakter med vår utdelningsorganisation ingår
• administrativa göromål såsom framtagande av statistik över mottagarärenden och utreda reklamationer
Arbetsuppgifter gentemot våra säljare och kunder (Kundservice)
• att du förse säljavdelningen med administrativ support för att underlätta deras dialog med våra kunder
• administrativa uppgifter såsom registrering av förbokningar
• registrering och utredning av kundklagomål
• uppföljning av bokningar gentemot kund
• dokumentera kunduppgifter i vårt affärssystem tex att genomföra uppdateringar och justeringar
• ta emot kundsamtal via telefon angående diverse frågor kring utskick och fakturor
Publiceringsdatum2008-11-28Kravprofil för detta jobb• minst 6 månaders erfarenhet av klagomålshantering och ärendehantering via telefon i kundtjänst
• goda kunskaper i office-paketet
• avslutat gymnasium
Vi söker dig som
• har lätt för att via telefon etablera relationer med såväl mottagare som kunder
• har lätt för att hantera många ärenden
• har en god administrativ förmåga
• har en god problemlösningsförmåga
• förstår betydelsen av ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet kund- och mottagarbemötande
• har ett strukturerat arbetssätt och en stor portion ödmjukhet och lyhördhet
• har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-12-08
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktKatrin Sjölin, +46 7094300
FöretagBring Citymail Sweden AB
AdressBring Citymail Sweden AB
Box 90108
12021 Stockholm
Jobbnummer 360668
Observera att sista ansökningsdag har passerat.