Kundtjänstmedarbetare
Landstinget Sörmland / Butikssäljarjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Nyköping,
Oxelösund,
Trosa,
Gnesta,
Flen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Sörmland i Nyköping,
Oxelösund,
Trosa,
Gnesta,
Flen eller i
hela Sverige Verksamhets- och ledningsservice, FM-enheten
Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare. Tillsammans skapar vi Sveriges friskaste län 2025.
Arbetsplats
FM-enheten är landstingets Facility Managementfunktion med uppdraget att erbjuda landstingets verksamheter värdehöjande servicetjänster och säkerställa landstingets tillgång till lokaler samt utveckling av vårt fastighetsbestånd så att det är ändamålsenligt för landstingets verksamheter.
Vi söker nu en erfarens kundtjänstmedarbetare till FM-enhetens kundtjänst.
FM-enhetens kundtjänst är "en väg in " för alla felanmälningar, beställningar och bokningar av servicetjänster inom landstinget. Som en del av kundtjänstteamet är du länken mellan kunden och leverantören av servicetjänster. Kundtjänst består i dag av tre medarbetare och ingår i FM-enhetens Administrativa stödfunktion. Som medarbetare i FM-enhetens kundtjänst ingår du i teamet Kundtjänst och Servicecenter.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Att kunderna får ett professionellt och serviceinriktat bemötande
Att ta emot, registrera och förmedla felanmälningar, beställningar och bokningar av servicetjänster per telefon, webb och e-post.
Att ta emot och registrera klagomål, synpunkter och frågor och vidarebefordra till rätt instans.
Att vara delaktig i kundtjänstens utveckling gällande servicekoncept, arbetssätt, systemstöd och nya tjänster.
Tjänsten innebär också att vid behov arbeta i FM-enhetens Servicecenter på sjukhusen. Servicecenter är entréns mittpunkt där vi hjälper, svarar på frågor och hänvisar patienter, besökare och medarbetare rätt.
Din kompetens
Treårig gymnasieutbildning eller motsvarande.
Minst två års erfarenhet av arbete i kundtjänst eller annan motsvarighet i telefon.
God datorvana i Word och Excel.
Mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.
Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.
Som person är du drivande, lyhörd och tålmodig. Du älskar att vara problemlösaren och har förmåga att hålla många bollar i luften samtidigt. Du trivs med att vara delaktig i kundtjänstteamets förbättringsarbete och sätter alltid kunden först.
Det är meriterande att du varit delaktig i utvecklingsprojekt i kundtjänst eller servicefunktioner. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning heltid. Arbetstiden är förlagt till vardagar mellan kl 7-16.
Placeringsort: Nyköping. Arbete i Servicecenter på andra orter i länet kan förekomma.
Information om tjänsten lämnas av
Gruppchef, Sofia Josefsson, 076 - 724 95 34.
Fackliga företrädare nås via växel 0155 - 24 50 00.
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2016-05-15.
Intervjuer kommer att ske löpande.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, 100%, Tillträde Enligt överenskommelse -
Publiceringsdatum2016-04-26ErsättningFast lön. Kollektivavtal finns.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-15
Ange följande referens när du ansöker: RFM-16-004
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLandstinget Sörmland
AdressLandstinget Sörmland
Repslagaregatan 19
61188 Nyköping
KontorsadressRepslagaregatan 19
Jobbnummer 2805512
Observera att sista ansökningsdag har passerat.