Kundtjänstmedarbetare

CityMail Sweden AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos CityMail Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

CityMail hjälper företag att kommunicera med sina kunder – och att hitta nya. Med hjälp av våra olika tjänster gör vi brevlådan till en ännu effektivare och viktigare kommunikationskanal. Nytänkande, inställningen att â€?Allt går att göra bättreâ€? och en stark vilja att ständigt växa utmärker vår organisation och våra medarbetare. CityMail befinner sig i en expansiv fas. År 2009 når vi 60 procent av Sveriges hushåll och företag och i januari 2007 startade verksamheten i Danmark - det första steget mot resten av världen.
I och med att CityMail expanderar i Sverige behöver vi stärka upp med ytterligare medarbetare till vårt gäng. Vi är i ett förändringsskede där vi ska utveckla vår kundtjänst för att ge ännu bättre service till våra kunder och mottagare. Vi arbetar efter mottot att kunna ge rätt, personlig och professionell service. Du kommer att ha en stor del i att skapa och vara en del i förändringen.
Vår customer service-avdelning består idag av ett ungt, ambitiöst och glatt gäng på 8 perso­ner med stark teamkänsla!
Vi söker en positiv, uthållig och engagerad medarbetare med skinn på näsan som brinner för att ge bästa service. Tjänsten innebär att du arbetar med såväl service gentemot våra mottagare som kunder och säljare enligt ett rullande schema. Telefonen blir ett av dina vik­tigaste arbetsredskap.
Arbetsuppgifter gentemot våra säljare och kunder (Kundservice)
• att du förse säljavdelningen med administrativ support för att underlätta deras dia­log med våra kunder
• administrativa uppgifter såsom registrering av förbokningar
• registrering och utredning av kundklagomål
• uppföljning av bokningar gentemot kund
• dokumentera kunduppgifter i vårt affärssystem tex att -genomföra uppdate­ringar och justeringar
• ta emot kundsamtal via telefon angå­ende diverse frågor kring utskick och fakturor
Arbetsuppgifter gentemot våra mottagare (Mottagarservice)
• via telefon, mejl eller brev hantera, utreda och följa upp mottagarärenden kring frå­gor som berör vår postdistribution.
Huvudsakligen kommer du att prata med våra mottagare men även en del kontakter med vår utdelningsorganisation ingår
administrativa göromål såsom framtagande av statistik över mottagarärenden och utreda reklamationer
Du har
• avslutat gymnasium
• telefonvana
• gärna erfarenhet av klagomålshantering och ärendehantering från kund­tjänst
• goda kunskaper i office-paketet
Vi söker dig som
• har lätt för att via telefon etablera relationer med såväl mottagare som kunder
• har lätt för att hantera många ärenden
• har en god administrativ förmåga
• har en god problemlösningsförmåga
• förstår betydelsen av ett professionellt, flexi­belt och servicemedvetet kund- och mottagarbemötande
har ett strukturerat arbetssätt och en stor portion ödmjukhet och lyhördhet
• har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
För att söka tjänsten klickar du på länken nedan:
http://citymail.easycruit.com/vacancy/215072/8142?iso=se

Publiceringsdatum
2008-08-11

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
heltid, tillsvidare och inleds med 6 mån. provanställning, arbetstider: 08.00-17.00

Ersättning
Fast lön
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-08-17

Företag
CityMail Sweden AB

Adress
CityMail Sweden AB
BOX 90108
12021 STOCKHOLM

Kontorsadress
Västberga gårdsväg 36
Hägersten

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-7094300

Jobbnummer
283827

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från CityMail Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos CityMail Sweden AB: