Kundtjänstmedarbetare
CityMail Sweden AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos CityMail Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige CityMail hjälper företag att kommunicera med sina kunder – och att hitta nya. Med hjälp av våra olika tjänster gör vi brevlådan till en ännu effektivare och viktigare kommunikationskanal. Nytänkande, inställningen att â€?Allt går att göra bättreâ€? och en stark vilja att ständigt växa utmärker vår organisation och våra medarbetare. CityMail befinner sig i en expansiv fas. År 2009 når vi 60 procent av Sveriges hushåll och företag och i januari 2007 startade verksamheten i Danmark - det första steget mot resten av världen.
I och med att CityMail expanderar i Sverige behöver vi stärka upp med ytterligare medarbetare till vårt gäng. Vi är i ett förändringsskede där vi ska utveckla vår kundtjänst för att ge ännu bättre service till våra kunder och mottagare. Vi arbetar efter mottot att kunna ge rätt, personlig och professionell service. Du kommer att ha en stor del i att skapa och vara en del i förändringen.
Vår customer service-avdelning består idag av ett ungt, ambitiöst och glatt gäng på 8 personer med stark teamkänsla!
Vi söker en positiv, uthållig och engagerad medarbetare med skinn på näsan som brinner för att ge bästa service. Tjänsten innebär att du arbetar med såväl service gentemot våra mottagare som kunder och säljare enligt ett rullande schema. Telefonen blir ett av dina viktigaste arbetsredskap.
Arbetsuppgifter gentemot våra säljare och kunder (Kundservice)
• att du förse säljavdelningen med administrativ support för att underlätta deras dialog med våra kunder
• administrativa uppgifter såsom registrering av förbokningar
• registrering och utredning av kundklagomål
• uppföljning av bokningar gentemot kund
• dokumentera kunduppgifter i vårt affärssystem tex att -genomföra uppdateringar och justeringar
• ta emot kundsamtal via telefon angående diverse frågor kring utskick och fakturor
Arbetsuppgifter gentemot våra mottagare (Mottagarservice)
• via telefon, mejl eller brev hantera, utreda och följa upp mottagarärenden kring frågor som berör vår postdistribution.
Huvudsakligen kommer du att prata med våra mottagare men även en del kontakter med vår utdelningsorganisation ingår
administrativa göromål såsom framtagande av statistik över mottagarärenden och utreda reklamationer
Du har
• avslutat gymnasium
• telefonvana
• gärna erfarenhet av klagomålshantering och ärendehantering från kundtjänst
• goda kunskaper i office-paketet
Vi söker dig som
• har lätt för att via telefon etablera relationer med såväl mottagare som kunder
• har lätt för att hantera många ärenden
• har en god administrativ förmåga
• har en god problemlösningsförmåga
• förstår betydelsen av ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet kund- och mottagarbemötande
har ett strukturerat arbetssätt och en stor portion ödmjukhet och lyhördhet
• har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
För att söka tjänsten klickar du på länken nedan:
http://citymail.easycruit.com/vacancy/215072/8142?iso=sePubliceringsdatum2008-08-11Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
heltid, tillsvidare och inleds med 6 mån. provanställning, arbetstider: 08.00-17.00
ErsättningFast lön
Månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-08-17
FöretagCityMail Sweden AB
AdressCityMail Sweden AB
BOX 90108
12021 STOCKHOLM
KontorsadressVästberga gårdsväg 36
Hägersten
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-7094300
Jobbnummer 283827
Observera att sista ansökningsdag har passerat.