Kundtjänstmedarbetare
MediCarrier AB / Administratörsjobb / Stockholm
2014-08-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänstmedarbetare" (publicerad 2018-11-27) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MediCarrier AB i Stockholm,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige MediCarrier AB
Varuförsörjning
MediCarrier AB är ett helägt dotterbolag till Stockholms Läns Landsting. Bolaget är Landstingets logistik och transportföretag. Vår uppgift är att distribuera miljöanpassade sjukvårds- och förbrukningsartiklar samt transporttjänster till landstingets enheter och entreprenörer. Vi erbjuder ett brett sortiment om ca 8000 miljöanpassade artiklar upphandlade av SLL Upphandling. Våra kunder är i första hand SLL's förvaltningar, bolag, entreprenörer till SLL samt viss annan verksamhet i länet.
MediCarriers kvalitetspolicy har som mål att vara kundorienterad och fokuserad på den kundupplevda kvaliteten. Kvalitet ska genomsyra hela verksamheten och ska grundas på en helhetssyn på våra kunders behov och önskemål, så att vi erbjuder, såväl internt som externt, varor och tjänster med rätt kvalitet. MediCarrier är miljöcertifierad enligt ISO 14001.
Vi söker en noggrann, flexibel och ödmjuk person med utbildning eller erfarenhet inom kundtjänst.
Du kommer att ingå i ett kundtjänstteam bestående av åtta personer.
Publiceringsdatum2014-08-29Dina arbetsuppgifterArbetet innebär:
• Hantera order via telefon, mail och Edi från kunder på tre olika telefonslingor
• Att vidarekoppla inkommande samtal via vår telefonväxel
• Ta emot besök i receptionen
• Registrering av användarnamn och lösenord på nya kunder i vår webbportal
• Hantera frågor i informationsmailen
• Ta fram statistik på årsförbrukning ur ordersystemet och skicka till kunder
• Utredning av saknade/felaktiga leveranser och avbokningar av transporter per mail
och telefon
• Ha kontakt med våra transportörer
• Mottagande av inkomna kundsamtal avseende order, leveranser, sortiment, priser,
reklamationer och returer
• Ta emot synpunkter och klagomål per mail och telefon
• Registrera order på sjukvårdsprodukter i Affärssystemet IMI Order
• Vägleda kunder i vår webbportal
• Skapa avgångar och koppla kunder rätt vid ändrad leveransdag i transportsystemet
• Genera nya avgångar i transportsystemet veckovis
• Vid behov ändra antal på produkter eller makulera order i lagersystemet
• Registrera reklamationer i avvikelsesystemet
• Kontroll/felrättningar efter varje frisläpp av order till lagret
• Registrera order på transporter, budbilar och blåljustransporter
• Registrering av Godsdeklarationer
• Daglig kontroll av nollfakturor och debitering av km
• Registrera order på gods för Waxholmsbolaget
• Registrera inkomna fraktsedlar från Waxholmsbolaget
• Ha kontroll på olika tidtabeller på Waxholmsbolaget
• Kontakt med Västberga Åkeri och Stavsnäs hamn
MediCarrier arbetar med Lean som arbetssätt.
Du ingår i marknadsavdelningen.
KvalifikationerUtbildningsbakgrund• Gymnasiekompetens
• Goda kunskaper i Officepaketet, främst i Word och Excel
• Utbildning i kunskapsmetodik eller likvärdigt
Tidigare erfarenheter
• Du ska ha arbetat inom kundtjänst?
• Goda kunskaper i affärssystem
• Tre till fem års erfarenhet från innesälj alt kundserviceavdelning inom medelstor
verksamhet
Det är meriterande om du har
• Lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
• God datavana
• Lätt att lära dig olika datasystem (vi arbetar med sju paralella system idag)
• Förmågan att ha många bollar i luften
• Arbetat i en politiskt styrd organisation
• Leanerfarenhet
Dina personliga egenskaper• Du är noggrann
• Du har god samarbetsförmåga och kan också arbeta självständigt
• Du har hög servicekänsla
• Du är kundfokuserad
• Du kan upprätthålla goda kundrelationer
• Du är flexibel
• Du ska kunna lära dig och kunna hantera flera datasystem samtidigt
• God kommunikationsförmåga
• Stresstålig
Övrig information:
Du skall vara nyfiken på Stockholms Läns Landsting och intresserad av hur vår verksamhet kan bli ett ännu bättre serviceföretag för vården. Mot dina externa kontakter behöver du vara engagerad och lyhörd, mot dina medarbetare fokuserad på samarbete och ef
Utbildningsbakgrund• Gymnasiekompetens
• Goda kunskaper i Officepaketet, främst i Word och Excel
• Utbildning i kunskapsmetodik eller likvärdigt
Tidigare erfarenheter
• Du ska ha arbetat inom kundtjänst?
• Goda kunskaper i affärssystem
• Tre till fem års erfarenhet från innesälj alt kundserviceavdelning inom medelstor
verksamhet
Det är meriterande om du har
• Lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
• God datavana
• Lätt att lära dig olika datasystem (vi arbetar med sju paralella system idag)
• Förmågan att ha många bollar i luften
• Arbetat i en politiskt styrd organisation
• Leanerfarenhet
• Du är noggrann
• Du har god samarbetsförmåga och kan också arbeta självständigt
• Du har hög servicekänsla
• Du är kundfokuserad
• Du kan upprätthålla goda kundrelationer
• Du är flexibel
• Du ska kunna lära dig och kunna hantera flera datasystem samtidigt
• God kommunikationsförmåga
• Stresstålig
Arbetstider och omfattningHeltid 100% Snarast-tv
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-09-07
Ange följande referens när du ansöker: MC-14-10009
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ansokan@medicarrier.sll.seKontaktPersonalchef Nina Hird 08-795 28 41, 070-484 28 41
nina.hird@medicarrier.sll.seMarknadschef Birgitta Bergqvist 08-795 28 46, 070-089 15 95
birgitta.bergqvist@medicarrier.sll.seFacklig kontaktVision Dan Stegeby tel nr 08-795 28 08, mobil 070-484 28 17
dan.stegeby@medicarrier.sll.seFöretagMediCarrier AB
AdressMediCarrier AB
Box 8094
16353 Spånga
KontorsadressFinspångsgatan 44
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 1979993
Observera att sista ansökningsdag har passerat.