Kundtjänstmedarbetare - Orkla Foods Sverige
Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Våra varumärken är Abba, Kalles, Felix, BOB, Frödinge, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Mrs Cheng 's, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 5 miljarder kronor årligen och runt 1 500 anställda i Malmö, Eslöv, Frödinge, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Simrishamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro. Vår vision är att vi ska vara "Din vän i vardagen" genom att leva upp till våra värdeord - modig, pålitlig och inspirerande. Orkla Foods Sverige ingår i den norska koncernen Orkla som är noterat på Oslobörsen.
Vi söker nu en vikarie för en av våra duktiga medarbetare på Customer Support Center, som ska gå på föräldraledighet. För att lyckas och trivas hos oss är du mycket serviceinriktad och har lätt för att samarbeta, både med teamet, kunder, leverantörer och andra avdelningar inom företaget. I rollen som kundservicemedarbetare hanterar du order och leveranser gentemot våra grossister, både inom dagligvaruhandeln och inom storhushållsmarknaden.
Publiceringsdatum2017-01-23Dina arbetsuppgifter• Orderadministration.
• Hantera order via fax, telefon mail och EDI i Movexsystemet, samt även orderhantering i SAP.
• Leverans. Överföra och bevaka att alla order når respektive lagerställe. Kontrollera att ordern är leveransbekräftad.
• Restorderhantering. Säkra information om restningsorsaker och ny leveranstid. Kommunikation och kontakt med kunder vid restorder.
• Fakturering. Säkerställa att alla order blir fakturerade.
• Reklamationer - Kreditering. Hantera reklamationer, uppdatera och överföra reklamationer till respektive lager. Bevaka och kreditera.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant teoretisk eftergymnasial utbildning och flera års erfarenhet av kundservicearbete inom import och/eller export. Du behärskar MS Office och vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbete i Movex och SAP. Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda, såväl i tal som i skrift. Behärskar du även det tyska språket så är det en stor fördel.
För att lyckas och trivas hos oss måste du vara serviceinriktad och ha lätt för att kommunicera och samarbeta. Som person är du ordningsam och intresserad av att utveckla och förbättra våra administrativa rutiner och arbetssätt. Din inställning och dina värderingar går hand i hand med våra; du är modig, inspirerande och pålitlig!
Vi erbjuder dig ett vikariat på ett år med placering på vårt nya huvudkontor i Malmö och du rapporterar till chef för Customer Support Center inom vår Supply Chain organisation.
Kontaktperson
Då vi samarbetar med Badenoch & Clark i denna rekrytering är du välkommen att kontakta Pernilla Börjesson, rekryteringskonsult Badenoch & Clark, på telefon 073-684 70 81 alt via
e-post
pernilla.borjesson@badenochandclark.se om du har frågor om tjänsten.
Sista ansökningsdag är den 6 februari 2017.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPernilla Börjesson 040-602 53 56
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Södra Tullgatan 3
21140 MALMÖ
KontorsadressSödra Tullgatan 3
Jobbnummer 3278000
Observera att sista ansökningsdag har passerat.