Kundtjänsthandläggare
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Göteborg
2011-05-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänsthandläggare" (publicerad 2016-09-02) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Tjörn,
Stenungsund eller i
hela Sverige Referens: 032451-2011
Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete. Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv. Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.
Försäkringskassan söker
Kundtjänsthandläggare
Vi söker dig som är engagerad, sätter service och bemötande i fokus och vill göra verklig skillnad för våra kunder! Kundcenter är Försäkringskassans center för telefoni, e-post, chatt och fax och vi besvarar varje vecka cirka 150 000 samtal från hela Sverige. Vi strävar efter att utveckla nya kontaktytor för våra kunder.
Kundcenter för partners finns i Åmål och Göteborg. Partner till Försäkringskassan är arbetsgivare, vårdgivare, försäkringsbolag, myndigheter med flera. Med ett telefonnummer och öppet vardagar och helger är vi lättare att komma i kontakt med och fler ärenden kan lösas direkt. Vi ger information, uppgift om status i ärenden, stöd vid ansökan eller självbetjäning och handlägger också vissa ärenden direkt. Kundcenter för privatpersoner finns på fem orter; Lidköping, Västerås, Gävle, Sundbyberg och Sundsvall.
Placering Kundcenter för partners i Göteborg
Arbetsuppgifter och ansvar
Arbetet som handläggare vid kundcenter innebär att du har kontakt med Försäkringskassans partners (arbetsgivare, sjukvården, tandvården m.fl.) via telefon och e-post. Du informerar om gällande regelverk inom socialförsäkringen, sköter viss handläggning samt ansvarar för support av självbetjäningstjänster för partners. I uppgifterna ingår även att förmedla kontakter med Försäkringskassans lokala och nationella försäkringscenter.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2011-05-12KvalifikationerVi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium eller motsvarande
• är mycket serviceinriktad och har förmåga att sätta kunden i fokus
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift
• är flexibel och stabil
• förstår och värdesätter människors olikheter
• har goda kunskaper i svenska och engelska
• har god IT-kunskap (t.ex. mail och chatt)
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av liknande arbete, gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller annat större företag
• har kvalificerad yrkesutbildning med inriktning mot försäkringshandläggning
• har kunskap om socialförsäkringen
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationUnder förutsättning att nödvändiga beslut fattas söker vi ett antal tidsbegränsade anställningar samt tillsvidareanställningar med provanställning, heltid, med tillträde 1 september. Tiden är schemalagd på dagtid vardagar. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta platschef Britt-Inger Olausson, 010-112 47 39. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Malin Holmström, 010-119 55 14. Fackliga kontaktpersoner är för ST-FK Elisabeth Ringsgård, 010-119 23 92, för SACO Peter Tyrhandske, 010-119 50 29 och för SEKO Ebrima Dibba 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 032451-2011 senast den 25 maj 2011. Skicka gärna in ansökan tidigare då dessa läses fortlöpande. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 931875
Observera att sista ansökningsdag har passerat.