Kundtjänsthandläggare

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Sundsvall
2011-02-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänsthandläggare" (publicerad 2017-02-07) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Sundsvall, Kramfors, Hudiksvall, Ljusdal, Sollefteå eller i hela Sverige

Referens: 008997-2011
Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.
Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv.
Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.
Försäkringskassan söker
Ett antal Kundtjänsthandläggare till Kundcenter för privatpersoner
Placering Kundcenter Sundsvall
Arbetsuppgifter och ansvar  
Ta emot kundärenden via telefon och e-post
Ge kundspecifik information om socialförsäkringen, Försäkringskassans hemsida och självbetjäningstjänsterna
Aktivt sälja in självbetjäning/stödja kunderna vid självbetjäning
Ge stöd vid anmälan av t.ex. föräldrapenning och sjukfall
Utföra kompletteringar och justeringar i ärenden
Utfärda intyg
Informera och vägleda kunden rätt inom och utanför Försäkringskassan
Kontrollera, komplettera och rimlighetsbedöma uppgifter
Besluta i vissa ärenden och verkställa besluten
Bedöma rätten och besluta om ersättning och göra prognoser
Dokumentera och registrera relevant information kopplat till kundens ett ärende
Bidra till ökad kunskap hos kunden om och påverka attityder/positiv inställning till socialförsäkringen
Ansvara för att arbeta mot mål och göra nödvändiga prioriteringar i sitt arbete för att målen ska uppnås
Ansvara för att följa beslutade handläggningsprocesser och regler
Som handläggare på Kundcenter har du kontakt med Försäkringskassans kunder per telefon och e-post.

Publiceringsdatum
2011-02-07

Kvalifikationer
För tjänsten krävs slutbetyg från gymnasium eller motsvarande. Kvalificerad yrkesutbildning med inriktning försäkringshandläggning är meriterande.
Som handläggare i Kundcenter är det viktigt att du är kvalitetsmedveten. Du är flexibel och stabil som person och har förmågan att självständigt driva dina ärenden. Din kommunikativa förmåga är mycket god i såväl tal som skrift. Du är intresserad av samhälls- och arbetsmarknadsfrågor och har goda datakunskaper. Du har erfarenhet av kundkontakter, har förmågan att sätta kunden i fokus och har en mycket hög känsla för service. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom kundservice med liknande arbetsuppgifter t.ex. telefonkundtjänst/försäljning, arbete med information och vägledning till kunder. För tjänsten ser vi gärna att du har erfarenhet av administration.

Övrig information
Tjänsterna är 15 stycken tillsvidare anställningar. Tillträde 1maj 2011. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Arbetstiden är schemalagt med dag, kväll och helgarbete. Våra öppettider är; Måndag - fredag kl: 8.00 - 21.00, lördag kl: 8.00 -15.00 och söndag kl: 15.00 - 21.00
Mer information 
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Platschef Tuija Rönnback, tfn 070-514 34 70. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Gunilla Dahlin-Mattsson tfn 010-118 81 85. Fackliga kontaktpersoner är för ST: Elisabeth Hyttsten, elisabeth.hyttsten@forsakringskassan.se för Saco: Thomas Karlsson, thomas.karlsson@forsakringskassan.se och för SEKO: Ebrima Dibba, tfn 010-116 91 01.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 008997-2011 senast den 24 februari 2011. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
843428

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: