Kundtjänsthandläggare - visstid
Transportstyrelsen / Administratörsjobb / Örebro
2022-03-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänsthandläggare - visstid" (publicerad 2022-04-01) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Örebro,
Nora,
Askersund,
Västerås,
Norrköping eller i
hela Sverige Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen - både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.
Om jobbet
Genom inkommande samtal kommunicerar våra kundtjänsthandläggare med allmänheten, företag, organisationer samt myndigheter. Som kundtjänsthandläggare ger vi information, råd och anvisningar gällande olika frågor rörande körkort. Våra främsta arbetsredskap är datorn och telefonen.
Dessutom prövar och beslutar vi i ärenden om exempelvis körkortstillstånd och handledarskap. Handläggningen kräver en god förmåga att snabbt inhämta rätt information i våra olika system och utifrån det ta effektiva och rättssäkra beslut. Arbetet innebär också löpande kontakt med våra medborgare både via mejl och telefon.
Eftersom tjänsten är tidsbegränsad, med eventuell möjlighet till förlängning, har vi valt att initialt avgränsa den till att endast omfatta den administrativa handläggningen. Vid en eventuell fortsättning breddas rollen till att även innefatta att svara på inkommande samtal och mejl i vår kundingång.
Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett modernt chefs- och medarbetarskap samt ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsplats som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar.
Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen
Du kommer att
• arbeta med skriftlig ärendehandläggning
• söka efter information i olika informationsdatabaser
• ge information, råd och anvisningar till allmänheten via telefon, e-post och brev
• tyda och förklara lagtext
• fatta myndighetsbeslut
Arbetstiden är schemalagd enligt våra öppettider: 08.00-16.30. Anställning börjar med en utbildning.
Du måste ha
• eftergymnasial utbildning inom lämpligt område eller annan likvärdig erfarenhet
• arbetslivserfarenhet om minst 1 år där kundmötet står i centrum; exempelvis rådgivning, support, kundtjänst (regelstyrt) eller annat som arbetsgivaren finner relevant
• god kommunikativ förmåga på svenska och engelska
• god datorvana och lätt för att lära dig nya system.
Det är meriterande om du också har
• eftergymnasial utbildning inom informatik, juridik, beteendevetenskap eller statskunskap
• arbetslivserfarenhet av myndighetsutövning
• kunskaper i andra språk än svenska och engelska
• förmåga att effektivt ta in och processa komplex information.
Vi vill att du
• har hög känsla för service och sätter kunden i centrum
• har god förmåga att samarbeta i grupp
• är noggrann och pålitlig
• har en hög egen drivkraft
• är flexibel hantera flera parallella ärende samtidigt
• förmåga att effektivt skapa kontakt, bemöta och inhämta information från kund
• professionellt och trevligt bemötande.
Eftersom arbetsuppgifterna innebär många kontakter med människor både inom och utanför Transportstyrelsen så värdesätter vi din förmåga att bemöta andra på ett professionellt och trevligt sätt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Mer information
Anställningen är en visstidsanställning på 3 månader med möjlighet till förlängning och med placering i Örebro. Tillsättning enligt överenskommelse. Urval till intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Du är välkommen att kontakta enhetschef Dinko Odobasic 010-495 65 35
dinko.odobasic@transportstyrelsen.seSaco, Peter Backe och ST, Joakim Wenck nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2022-2494. Vi behöver din ansökan senast den 4 april 2022. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.
Välkommen att bli vår nya kollega!
Kort om Transportstyrelsen
Antal anställda:
Ca 2000.
Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.
Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping.
Läs mer om Transportstyrelsen
Kort om avdelning Körkort
Avdelning Körkort prövar och ger tillstånd inom körkortsområdet. Vi besvarar frågor från allmänheten och handlägger ärenden som körkortstillstånd, handledarskap, högre behörigheter och utbyte av utländska körkort. Vi är cirka 370 medarbetare och finns i Härnösand, Kristianstad, Mariestad, Örebro och Kista.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2022-03-21ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTransportstyrelsen
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Transportstyrelsen (org.nr 202100-6099),
http://www.transportstyrelsen.se/ Jobbnummer 6457012
Observera att sista ansökningsdag har passerat.