Kundservicemedarbetare till KaVo Scandinavia AB

Kavo Scandinavia AB / Kundservicejobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kavo Scandinavia AB i Sollentuna, Upplands Väsby, Göteborg eller i hela Sverige

Vi söker en ny duktig medarbetare till vårt team på serviceavdelningen. Vi söker dig som har lång erfarenhet från administrativt arbete, telefonsupport och planering av olika serviceärenden. Är du nyfiken på att ha daglig kontakt med kunder och kollegor för att ge den bästa servicen? Vill du dessutom ha roligt på jobbet? Då kommer du att trivas i denna roll hos oss på KaVo.
KaVo säljer och levererar utrustning till tandvården och är en del av en global organisation. Vi har en lång historia i en stabil bransch där långsiktiga relationer och högklassig service är en viktig del av vårt företag.
Tjänst: Fast heltidsanställning med provanställning
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Rotebro, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Om rollen
I rollen som kundservicemedarbetare arbetar du främst mot tandläkarkliniker runt om i Sverige och ansvarar för att hantera inkommande ärenden via telefon och mail. Din arbetsuppgift är att hitta rätt lösning till kunden och ansvarar för att kundens ärende blir löst på bästa sätt.
Du kommer att vara en del av vårt serviceteam där ni tillsammans ansvarar för att det administrativa arbetet blir utfört och att koordinering av serviceärenden sker på bästa sätt i hela Sverige. Du kommer att rapportera till servicechefen i Sverige, men kommer också att ha nära dialog med kunder, säljare och våra servicetekniker samt övriga medarbetare inom företaget.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Administration, rapportering och dokumentera ärenden kopplat till service
• Administrera servicekontrakt (SLA) i affärssystem
• Fakturera slutförda serviceärenden
• Koordinering av serviceärenden
• Ge kunden en bra upplevelse i kontakten med KaVo
Vem är du?
Service är av största vikt för KaVo och vi ser att du alltid har ambitionen att göra det lilla extra för våra kunder. Du har flera års erfarenhet från högt tempo och sedvanliga arbetsuppgifter i ett kundserviceteam. Slutligen har du en god struktur i ditt arbete och arbetar noggrant i dina ärenden och sköter en god dokumentation i systemen.
Krav, personliga egenskaper:
Kundfokuserad och med god social kompetens
Detaljorienterad
Hög administrativ kapacitet
Strukturerat och processinriktat arbetssätt
Bra på att samarbeta

Krav, erfarenheter och förmågor:
3-5 års erfarenhet från olika kundserviceroller
Erfarenhet av att arbeta med fakturering, administration och resursplanering
Vana av att arbeta i affärssystem och CRM-system från tidigare roller
Kunna kommunicera på engelska både muntligt och skriftligt
Hög kunskap i Officepaketet främst Excel

Det är en fördel om du har:
Har haft tidigare roller som koordinator/planerare
Har arbetat i MS Dynamics 365 CRM
Erfarenhet av att arbeta i affärssystemet SAP
Bakgrund eller utbildning inom tandvården

Om KaVo
KaVo säljer, servar och installerar tandläkarutrustning/röntgenutrustning mot såväl privata som offentliga tandvårdskliniker i Sverige. Vi ingår i en amerikansk global koncern Envista och är ett av de största företagen i världen inom dental utrustning. Sverige är ett helägt dotterbolag med huvudkontor i Sollentuna, Stockholm med cirka 45 anställda. KaVo Scandinavia ansvarar för försäljning via återförsäljare i Norden och Baltikum, och direkt försäljning och service i Sverige. KaVo har en lång historia och vi är erkända för en god service och långsiktiga relationer mot våra kunder.
Vad vi erbjuder
KaVo är ett stabilt företag med möjlighet för både personlig och professionell utveckling. Vi är stolta över att erbjuda tandvården utrustning med hög kvalitet och högklassig service, där vår kundservice är väldigt viktigt för vårt företag. Vi strävar efter att efterleva våra värderingar: engagemang, kundfokus och gemenskap.
För frågor om tjänsten kontakta vår servicechef Per Dufva, per.dufva@kavo.com, 070-190 79 99
Skicka in din ansökan till rekrytering.se@kavo.com snarast då vi arbetar med löpande urval, dock senast den 10 januari 2022
Rekryteringsföretag undanbedes kontakt.

Publiceringsdatum
2021-12-07

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-10

Adress
Kavo Scandinavia AB
Staffans Väg 8 A
19278 Sollentuna

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kavo Scandinavia AB (org.nr 556160-4140)
Staffans Väg 8 A (visa karta)
192 78  SOLLENTUNA

Ansökan
E-post: rekrytering.se@kavo.com

Arbetsplats
Kavo Skandinavia AB

Jobbnummer
6158172

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kavo Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kavo Scandinavia AB: