Kundservicemedarbetare

Säljpoolen i Sverige AB / Kundservicejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Säljpoolen i Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vill du jobba i ett framgångsrikt, internationellt och marknadsledande företag? Vi är ett av Sveriges 500 största bolag. En av våra framgångsfaktorer är att vi erbjuder våra kunder marknadens bästa och bredaste produktsortiment inom textilservice med tillhörande service. Vi förenklar vardagen för våra kunder!
Vi driver stolt branschens mest ambitiösa hållbarhetsagenda genom våra högt satta mål för textil, människor och klimat. 2020 blev vi det första företaget i Sverige att certifieras för vårt arbete mot FN:s globala hållbarhetsmål.
Vi har av Karriärföretagen blivit utsedda som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2024!

Kundservicemedarbetare i världsklass med placering i Göteborg
Vår kärnverksamhet är att vi levererar hyr- och tvättlösningar till företag inom olika industrier. Vi erbjuder våra kunder arbetskläder, skyddskläder, skor, handdukar och torkdukar. Utöver hyrlösningar erbjuds även kringtjänster i form av smarta logistiklösningar. Anläggningen i Göteborg servar ca 1100 leveransadresser i västra Sverige och vi är totalt dryga 50 medarbetare.
Vad innebär rollen som kundservicemedarbetare?
Proaktiv kundvård, kundadministration och orderhantering
Kundkontakt via telefonsamtal, mejl samt fysiska och digitala kundmöten
Support och servicefunktion till samtliga våra kunder
Samarbeta med produktion, distribution och lager
Delta i uppstart av nya kunder och då vara en viktig länk mellan sälj och lager
Göra utprovningar och inventeringar hos kunder
Reklamationshantering, debiteringar/krediteringar och avtalsadministration
Andra löpande administrativa uppgifter såsom system- och registervård, uppdatering prislistor mm.

Vi uppskattar att du i denna roll kommer att besöka våra kunder ca 1-2 gånger per vecka.

Vad har Stephan Modigh, kundservicechef, att säga om tjänsten och företaget?
"Jag är stolt över att jobba för ett företag där man tar så stort ansvar för klimatet och hela tiden driver hållbarhetsarbetet framåt genom att sätta upp ambitiösa mål.
I vårt dagliga kundservicearbete är fokus att möta våra kunders behov och erbjuda lösningar som överträffar deras förväntningar.
I Göteborg är vi ett härligt kundserviceteam som brinner för att ge god service och hitta bästa lösningen på de önskemål och utmaningar som dyker upp. Nu söker vi ytterligare en medarbetare som vill ge service i världsklass, komplettera teamet med sin kunskap och erfarenhet så att vi tillsammans kan fortsätta växa och utvecklas."

Vem är du?
Som person är du utåtriktad, positiv, lösningsorienterad och har ett stort engagemang i det du gör. Du är effektiv och flexibel, men det är också viktigt att du är noggrann och kan strukturera din vardag. Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift samt trivs lika bra med självständigt arbete som i grupp. Som lagspelare så gillar du nära samarbete med teamet samt med andra funktioner och kunder. För att trivas i arbetet bör du ha en hög arbetskapacitet, vara affärsmässig och nyfiken på att lära dig nya saker.
I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Vad kan du?
Vi ser att du har lägst gymnasieutbildning, goda kunskaper i officepaketet samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Även körkort krävs för tjänsten. Kunskaper och erfarenhet inom företagsekonomi är meriterande.
Varför ska du välja Elis?
Vi erbjuder heltidsanställning i ett stabilt företag med en trevlig arbetsmiljö och kompetenta kollegor. Du kommer att få både produktutbildning och löpande coachning.
Vi lever efter de värderingar som alltid har utgjort Elis ryggrad: Respekt för andra - Att vara en förebild - Integritet - Ansvar. De ger en referensram, som vägleder våra handlingar och inspirerar våra val.
Kontakt och ansökan
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Stephan Modigh, kundservicechef, på telefon 0708-319 850.
Välkommen att registrera din ansökan med ett personligt brev och CV genom länken nedan. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut - så skicka in din ansökan redan idag!
Sista ansökningsdag är fredagen den 12 april 2024.
Välkommen med din ansökan!
Elis är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. Vi skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder vi våra produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Elis är ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är vi 1600 medarbetare och omsätter 2,5 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och vi har 24 anläggningar spridda över landet.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Säljpoolen i Sverige AB (org.nr 556354-3726)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Elis Textil Service AB

Jobbnummer
8550716

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Säljpoolen i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Säljpoolen i Sverige AB: