Kundservicemedarbetare - Telge Nät

Telge Nät AB / Kundservicejobb / Södertälje
2025-04-14


Visa alla kundservicejobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telge Nät AB i Södertälje

Välj Telge - här får du kombinera affärsmässighet med samhällsnytta och som medarbetare får du frihet under ansvar och möjlighet att påverka.

Vi tror på dig som individ och utgår ifrån att du bär på din alldeles egna unika förmåga att kunna göra skillnad. Vi tror också på att det är bra att vi har olika bakgrunder och erfarenheter för att vi tillsammans ska kunna göra skillnad. Modig är ett av våra fyra kärnvärden och tillsammans med våra tre andra kärnvärden - öppen, enkel och personlig - ­präglar de mycket av det vi gör. För att du ska må bra och nå din fulla potential, så vet vi att du behöver en god balans mellan arbete och fritid.



Så här säger Anders Ström, rekryterande chef om rollen: " På vår kundservice bemöter du kundfrågor om elnät, fjärrvärme, vatten och avlopp samt stadsnät. Du kommer att arbeta i en roll som innebär att du får möjlighet att utvecklas till ett energiproffs! Du blir omgiven av kompetenta och engagerade kollegor och kommer till en arbetsplats med god stämning och högt i tak. Kundservice har ett tätt samarbete och dialog med flera andra avdelningar för att möta kundernas behov."



Arbetsuppgifter och ansvar Avdelningen Kundservice och Verksamhetsstöd hanterar bland annat Telge Näts kundservice, kundärenden, fakturering och produktadministration. I rollen som kundservicemedarbetare kommer du tillsammans med dina kollegor att hantera inkommande ärenden och samtal kring elnät, vatten och avlopp, fjärrvärme och stadsnät. Ett av dina viktigaste ansvarsområden är att ta emot serviceärenden från våra kunder som rör nyanslutningar, flyttanmälningar, felanmälningar, rådgivning och fakturafrågor.



Vi är Telge Nät Varje dag, 365 dagar om året ser Telge Nät till att kunder i och utanför expansiva Södertälje har stabil och hållbar tillgång till el, fjärrvärme, fjärrkyla, stadsnät, vatten och avlopp. Idag är vi cirka 200 medarbetare som jobbar tillsammans. På Telge Nät blir du snabbt en i gänget och det finns alltid en kollega nära till hands.



Vår önskelista Vi vill gärna lära känna dig och veta lite mer om vad du kan. För att passa i den här rollen behöver du ha gymnasieutbildning och arbetserfarenhet av en liknande roll på kundservice eller annan kundnära funktion inom elnät, vatten, fjärrvärme och stadsnät. Du har en hög service- och kvalitetskänsla, och med god social kompetens har du förståelse för olika behov hos våra kunder. Du är orädd för kontakt via telefon och trivs med kundkontakt via telefon, e-post och chatt. Du är intresserad av människor, utåtriktad och engagerad samtidigt som du har förståelse för den affärsmässiga delen av företaget. Du har god samarbetsvilja och en analytisk förmåga. Vårt fokus är på kundens upplevelse och därför ökar vi digitaliseringen av våra processer. Du är därför naturligt förändringsbenägen och ser möjligheter i stället för svårigheter.

Du besitter god IT-vana och behöver känna igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig. Bra svenska och kunskaper i Office-paketet är andra förmågor som också behövs för den här tjänsten.



Plus i kanten Vi begär inte att du ska kunna allt, men om du har erfarenhet av någon eller några av följande är det ett plus: CRM-system, CS Transmission, kundinformationssystem och fakturahantering.

Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare.



Sista ansökningsdatum 11 maj 2025, intervjuer sker löpande under ansökningstiden.



Några frågor? Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Anders du ska kontakta, på 08-550 225 81. Fackliga kontaktpersoner är Robert Holm för Vision och Magnus Enderin för SACO, du når båda på 08-550 220 00.



Välkommen hit, du med! Telgekoncernen ägs av Södertälje kommun och består av nio helägda bolag med cirka 900 medarbetare som fördelas över drygt 250 olika yrkesgrupper. Inom Telgekoncernen finns en stor bredd av bolag och de som ingår är Södertälje Hamn, moderbolaget Telge AB, Telge Bostäder, Telge Fastigheter, Telge Inköp, Telge Nät, Telge Tillväxt, Telge Återvinning och Tom Tits Experiment. Det som binder ihop oss och är gemensamt för oss alla är att vi jobbar för att förena affärer med samhällsnytta, samtidigt som vi har kul på jobbet. Hållbarhet genomsyrar allt vi gör och för oss handlar hållbarhet om social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet. Vi planerar långsiktigt och agerar kortsiktigt för att nå vara hållbarhetsmål.



Vår bas finns i Södertälje - här är ambitionsnivån hög, expansionstakten snabb och utvecklingsviljan stor. Vi är familjära och hälsar på varandra när vi möts i korridoren eller vid kaffemaskinen. Bolagens variation gör att du med rätt personlighet och attityd kan komma långt. Det finns många olika karriärvägar att välja mellan. Vi arbetar tillsammans för att följa vår strategi och nå koncernens hållbarhetsmål med ambitionen att göra det så bra vi kan för de som bor och verkar i Södertälje.

Ersättning
enl ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-05-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telge Nät AB (org.nr 556558-1757), http://www.telge.se

Jobbnummer
9284815

Prenumerera på jobb från Telge Nät AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telge Nät AB: