Kundservicehandläggare till Gävle

Pensionsmyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gävle
2016-09-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservicehandläggare till Gävle" (publicerad 2018-01-26) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Gävle, Söderhamn, Stockholm, Botkyrka, Karlstad eller i hela Sverige

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut drygt 300 miljarder kronor till 2,1 miljoner pensionärer, genomför drygt 800 000 fondbyten och skickar ut 7,2 miljoner orange kuvert. Vi är omkring 1 100 medarbetare på 8 orter.

Vi gör pensioner enklare - för att alla ska kunna leva i nuet.

Vi söker ett flertal Kundservicehandläggare!

Kundservice ingår i myndighetens största avdelning med cirka 700 medarbetare. På produktionsavdelningen bedrivs verksamheten inom olika förmåner på åtta verksamhetskontor lokaliserade i Växjö, Halmstad, Karlstad, Luleå, Visby, Gävle, Söderhamn och Stockholm.

Kontoret i Gävle har ca 80 medarbetare fördelat på fem gruppchefer. På kundservice är vårt ansvar att svara på frågor via telefon, mejl och sociala medier. Vår ambition är att pensionären och pensionsspararen får en individanpassad information utifrån dennes livssituation.

Arbetet i kundservice innebär att du informerar, svarar på frågor och funderingar samt ger konkret vägledning gällande pensioner och pensionsrelaterade förmåner främst via telefon och e-post.

De som vänder sig till oss är pensionärer och pensionssparare boende både i Sverige och utomlands. Du kommer att hjälpa våra kunder med bland annat prognoser, blanketter, efterlevandepensioner och frågor om pensionssparande.

Publiceringsdatum
2016-09-13

Erfarenhet och utbildning
Du har relevant akademisk utbildning eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga.

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av kundservicearbete. Du är en van administratör och datoranvändare med goda kunskaper i Office-paketet. Du har lätt för att lära nytt. Du uttrycker dig väl både på svenska och engelska och det är meriterande om du har goda kunskaper inom flera språk.

Dina egenskaper
Då arbetet innebär mycket kundkontakter söker vi dig som är duktig på kundbemötande och har god förmåga att vägleda och guida kunder. Vidare är du duktig på att kommunicera både i tal och i skrift.

Som person vill vi att du är serviceinriktad, flexibel och lugn och kontrollerad i stressituationer. Du har god samarbetsförmåga och ett gott omdöme. Du är målinriktad, har helhetssyn och en problemlösande analysförmåga.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Vi söker ett flertal handläggare för tillsvidare och tidsbegränsad anställning.

Intervjuer planeras att starta under v. 41.

Arbetet innebär varierande arbetstider. Arbetstiden är schemalagd på dagtid under vardagar men det kan även bli aktuellt med kvällsarbete vid kampanjperioder.

Placeringsorten är Gävle. Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse.

För mer information:
För mer information om tjänsten ? kontakta gruppchef Ann-Sofie Vallblom 010 - 454 29 85
Fackliga representanter är Malin Strömmer, SACO, 0771-771 771 och Kristofer Dahlgren ST tel. 076 23 83 148 ST.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare -

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-27
Ange följande referens när du ansöker: dnr: PSL 2016-97
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Pensionsmyndigheten

Adress
Pensionsmyndigheten
Box 297
80104 Gävle

Kontorsadress
Norra Skeppargatan 13

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3044381

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: