Kundservicechef i världsklass till Göteborg
Säljpoolen i Sverige AB / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Säljpoolen i Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Välj inte Elis om du inte gillar teamwork...
• men om du vill vara del av ett företag som är ledande inom cirkulära tjänster och tror på såväl individuell som kollektiv framgång - välkommen till oss!
Med vår hjälp har svenska företag och organisationer kunnat omge sig med hela och rena textilier sedan 1950. Sedan dag ett har vi hyrt ut, hämtat, tvättat och lagat - om och om igen med kundens behov i centrum. Hundratusentals arbetskläder, mattor, torktrasor, bädd-, bad- och bordstextilier cirkulerar dagligen mellan Elis tvätterier och kunder inom vård och omsorg, industri, handel, renrum, hotell och restaurang.
Vi är ett av Sveriges 500 största bolag och har av Karriärföretaget blivit utsedda som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2023 och 2024!
Vill du jobba i ett framgångsrikt, internationellt och marknadsledande företag?
Kundservicechef i världsklass - till Göteborg
Vår kärnverksamhet är att vi levererar hyr- och tvättlösningar till företag inom olika verksamhetsområden. Vår anläggning i Göteborg, Angered är en av de största anläggningarna inom arbetskläder och vi levererar, tvättar och hyr ut arbetskläder, skyddsskor, moppar och handdukar till kunder i Västra Götaland samt delar av Halland. Vår affärsmodell är att erbjuda "textil som tjänst" och vi är övertygade om att hyra, i stället för att äga, är vägen framåt.
I Angered är vi ca 50 medarbetare inom kundservice, produktion, lager och distribution. Våra kunder verkar inom många olika verksamhetsmåden, såsom tillverkningsindustrin, livsmedel, djursjukhus, bilverkstäder, offentlig verksamhet samt restauranger.
Vår nuvarande kundservicechef har valt att gå i pension till våren 2025, och vi söker nu hans efterträdare. Vi söker en ledare som kan vara med i det dagliga, men som också har förmågan att höja blicken och ta vår kundservice ytterligare ett steg i sin utveckling. I denna roll kommer du att ingå i anläggningens ledningsgrupp och ansvarar för vårt kundserviceteam som består av sju medarbetare med olika ansvarsområden.
Vad har Kristina Lundell, platschef, att säga om tjänsten och företaget?
"Som kundervicechef i Angered kommer du stortrivas om du drivs av att göra affärer och om du har inställningen att våra kunder ska ha den bästa tänkbara servicen. Genom att leda, engagera och coacha vårt kundserviceteam blir du en viktig del av hela anläggningens framgång och utveckling.
Vi är stolta över att vara det första företaget i Sverige som certifierades mot FNs globala hållbarhetsmål. Hållbarhet är en naturlig del av vår dagliga verksamhet.
Vi har fantastiska medarbetare som genuint vill det bästa för Elis såväl som för våra kunder."
Vad innebär rollen som kundservicechef?
Personalansvar
Budgetansvar
Förhandling
Utveckling av befintliga kunder
Samordning av kundserviceaktiviteter
Uppföljning och utveckling av kundservice
Aktivt arbete med merförsäljning tillsammans med dina medarbetare
Minskning av kundtapp
Ansvarig för att säkerställa, utveckla, implementera och följa upp rutiner
Du rapporterar till platschefen på anläggningen, och är medlem i anläggningens ledningsgrupp.
Vem är du och vad kan du?
Vi tror att du som söker trivs med och har erfarenhet av en ledande roll. Du drivs av att arbeta mot mål tillsammans med ditt team. Du är en drivande person med mycket sälj i dig och har ett stort engagemang samt förhandlingsvana. Du kontaktar gärna kunder för att boka möten där du presenterar företaget och etablerar samarbete. Vidare är du strukturerad, ansvarstagande och van att arbeta självständig. Som person är du prestigelös, välorganiserad och gillar att arbeta med många arbetsuppgifter samtidigt.
Vi tror också att du har lägst gymnasieutbildning. Vårt koncernspråk är engelska så vi förutsätter att du behärskar engelska i tal och skrift. Körkort krävs för tjänsten.
Varför ska du välja Elis?
Vi är ett bolag som ligger i framkant inte bara i frågor kring miljö- och hållbarhetsområdet. Vi är ett företag som satsar på service - service i världsklass och just kundservice är ett prioriterat område de kommande åren. En spännande resa! Du kommer att få både produktutbildning och löpande coachning och det finns goda framtida utvecklingsmöjligheter inom företaget.
Kontakt och ansökan
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kristina Lundell, 0709 - 61 05 40.
Välkommen att registrera din ansökan med ett personligt brev och CV genom länken nedan.
Din ansökan vill vi ha senast den 6 Oktober 2024 .
Välkommen med din ansökan!
Elis är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. Vi skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder vi våra produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Elis är ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är vi 1600 medarbetare och omsätter 2,5 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och vi har 24 anläggningar spridda över landet.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Säljpoolen i Sverige AB (org.nr 556354-3726)
Arbetsplats Elis Textil Service AB
Jobbnummer 8909375
Observera att sista ansökningsdag har passerat.