Kundserviceassistent
Helsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen / Receptionistjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen i Helsingborg HELSINGBORG -SUNDETS PÄRLA
Helsingborg är det naturliga navet i den norra delen av den expansiva Öresundsregionen.
Staden erbjuder såväl människor som företag unika möjligheter för utveckling och välbefinnande. Delaktighet, framtidstänkande och ständiga förbättringar utgör grunden för landets mest attraktiva stad.
Publiceringsdatum2011-02-23ArbetsuppgifterStadsbyggnadsförvaltningen söker
Kundserviceassistent
Vi söker dig som tillsammans med övrig personal ska arbeta med att ge en förstklassig service till medarbetare och kunder.
Vi har initierat ett utvecklingsarbete av vår kundservicefunktion det senaste året och det är ett pågående arbete. Du förväntas därför vara delaktig i detta utvecklingsarbete genom bland annat framtagande av rutinbeskrivningar, översyn och förbättringsåtgärder av arbetsmetoder samt genomförande av enhetens olika projekt.
Följande uppgifter ingår i tjänsten:
• Registrering av felanmälan, synpunkter och önskemål avseende gator, park, VA etc.
• Svara på övergripande frågor om förvaltningen.
• Försäljning av produkter som finns inom förvaltningen.
• Ekonomisk redovisning och statistik av sålda produkter.
• Administration av rabattkort för tjänsteresor, tjänste-id och passagesystem.
• Administration och försäljning av busskort till grundskoleelever.
• Diverse övriga arbetsuppgifter som förekommer i receptionen.
I tjänsten förekommer både arbete med telefonservice och i receptionen.
KvalifikationerDu skall:
• Ha erfarenhet från kundservicearbete eller som handläggande receptionist.
• Ha minst gymnasiekompetens med inriktning på service, kontor, ekonomi eller samhälle.
• Behärska hela Microsoft Office 2007 väl.
• Ha mycket god svenska i såväl tal som skrift.
• Kunna kommunicera på engelska.
• Har grundläggande kunskap i ekonomi och bokföring.
Det är meriterande om du:
• Tidigare arbetat med ärendehanteringssystem såsom Solen-Orbit och har även viss kännedom om Procapita.
• Har lokalkännedom om Helsingborgs kommun samt viss kännedom om drift och underhåll av gator, park och VA.
• Kan läsa/förstå enklare kartor eller ritningar.
Dina egenskaper• Servicekänsla med inställningen "det fixar vi".
• Korrekt och professionellt bemötande mot kunder och medarbetare.
• Klara av att hantera och prioritera flera arbetsuppgifter samtidigt.
• Vara flexibel och ha snabb uppfattningsförmåga.
• Stark känsla för att vilja och ta ett ansvar i att utveckla verksamheten.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Arbetstider och omfattningHeltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-03-13
Ange följande referens när du ansöker: 171348
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktCatharina Hedman, 042 - 105829
Facklig kontaktBerit Andersen, 042 - 105929
Sanja Todorovic, 042-105963
FöretagHelsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen
AdressHelsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen
25189 Helsingborg
Jobbnummer 858948
Observera att sista ansökningsdag har passerat.