Kundserviceassistent

Helsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen / Receptionistjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen i Helsingborg

HELSINGBORG -SUNDETS PÄRLA
Helsingborg är det naturliga navet i den norra delen av den expansiva Öresundsregionen.
Staden erbjuder såväl människor som företag unika möjligheter för utveckling och välbefinnande. Delaktighet, framtidstänkande och ständiga förbättringar utgör grunden för landets mest attraktiva stad.

Publiceringsdatum
2011-02-23

Arbetsuppgifter
Stadsbyggnadsförvaltningen söker
Kundserviceassistent
Vi söker dig som tillsammans med övrig personal ska arbeta med att ge en förstklassig service till medarbetare och kunder.
Vi har initierat ett utvecklingsarbete av vår kundservicefunktion det senaste året och det är ett pågående arbete. Du förväntas därför vara delaktig i detta utvecklingsarbete genom bland annat framtagande av rutinbeskrivningar, översyn och förbättringsåtgärder av arbetsmetoder samt genomförande av enhetens olika projekt.
Följande uppgifter ingår i tjänsten:
• Registrering av felanmälan, synpunkter och önskemål avseende gator, park, VA etc.
• Svara på övergripande frågor om förvaltningen.
• Försäljning av produkter som finns inom förvaltningen.
• Ekonomisk redovisning och statistik av sålda produkter.
• Administration av rabattkort för tjänsteresor, tjänste-id och passagesystem.
• Administration och försäljning av busskort till grundskoleelever.
• Diverse övriga arbetsuppgifter som förekommer i receptionen.
I tjänsten förekommer både arbete med telefonservice och i receptionen.

Kvalifikationer
Du skall:
• Ha erfarenhet från kundservicearbete eller som handläggande receptionist.
• Ha minst gymnasiekompetens med inriktning på service, kontor, ekonomi eller samhälle.
• Behärska hela Microsoft Office 2007 väl.
• Ha mycket god svenska i såväl tal som skrift.
• Kunna kommunicera på engelska.
• Har grundläggande kunskap i ekonomi och bokföring.
Det är meriterande om du:
• Tidigare arbetat med ärendehanteringssystem såsom Solen-Orbit och har även viss kännedom om Procapita.
• Har lokalkännedom om Helsingborgs kommun samt viss kännedom om drift och underhåll av gator, park och VA.
• Kan läsa/förstå enklare kartor eller ritningar.

Dina egenskaper
• Servicekänsla med inställningen "det fixar vi".
• Korrekt och professionellt bemötande mot kunder och medarbetare.
• Klara av att hantera och prioritera flera arbetsuppgifter samtidigt.
• Vara flexibel och ha snabb uppfattningsförmåga.
• Stark känsla för att vilja och ta ett ansvar i att utveckla verksamheten.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-03-13
Ange följande referens när du ansöker: 171348
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Catharina Hedman, 042 - 105829

Facklig kontakt
Berit Andersen, 042 - 105929
Sanja Todorovic, 042-105963

Företag
Helsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen

Adress
Helsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen
25189 Helsingborg

Jobbnummer
858948

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen: