Kundserviceadministratör
Svedala kommun / Kundservicejobb / Svedala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Svedala,
Staffanstorp,
Vellinge,
Trelleborg,
Skurup eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svedala kommun i Svedala Svedala kommun växer och utvecklas. Mod, engagemang, öppenhet och hållbarhet är värdeord som präglar vår vardag. Vi söker nu en kollega till vår kundservice!
Uppdrag
Svedala kommuns Kundservice tillhör Kommunikationsenheten inom Kommunledningen. Tillsammans ökar vi möjligheten att arbeta med och stärka Svedala kommuns varumärke, tillgänglighet och service för medborgare, medarbetare, näringsliv och besökare. Vi är just nu i uppstarten av vårt Kontaktcenter som ska ge en ännu bättre service och upplevelse för våra målgrupper. Vill du vara med på resan?
I dina arbetsuppgifter ingår att:
• ha dagliga kontakter via telefon, besök och digitala medier. Hos oss arbetar du med att informera och vägleda medborgare, besökare och företagare. Vi utför även viss intern service åt våra verksamheter och medarbetare i Svedala kommun.
• handlägga och administrera arbetsuppgifter såsom bland annat bostadsanpassning, parkeringstillstånd för rörelsehindrade och programmering av behörigheter.
• vara med och utveckla processer och optimera arbetssätt för att öka Svedala kommuns tillgänglighet och bemötande.
• arbeta proaktivt och ha daglig kontakt med våra verksamheter för att kvalitetssäkra vårt uppdrag.
Kompetens
För att lyckas i tjänsten är du självgående och drivande och du tycker om att jobba med och för människor. För dig är det en självklarhet att behandla varje kontakt och möte unikt med ambitionen att ge kommunmedborgare, företagare, besökare och kollegor service i toppklass.
Du gillar att arbeta i en miljö med ständiga förändringar och du drivs av att vara med och utveckla genom att se möjligheter och lösa problem. Du har en förmåga att se kritik och synpunkter som förbättringsförslag snarare än som klagomål.
Du är en representativ och utåtriktad person med hög social kompetens och trivs med att vara Svedala kommuns ansikte utåt. För dig är en hög servicenivå viktig och med ett starkt kundfokus har du lätt för att skapa goda relationer med andra.
Hos oss behöver du vara en god kommunikatör både i tal och i skrift. Din verbala skicklighet gör att du har lätt för att omsätta information till handling. Du är en representativ och utåtriktad person med hög social kompetens och trivs med att vara Svedala kommuns ansikte utåt. För dig är en hög servicenivå viktig och med ett starkt kundfokus har du lätt för att skapa goda relationer med andra.
Vi söker dig som har en lämplig högskoleutbildning eller annan utbildning som är relevant för tjänsten och som tillsammans med din arbetslivserfarenhet kan ses som en tillgång. Du ska ha tidigare erfarenhet av att jobba inom en kundorienterad serviceverksamhet såsom kontaktcenter och kundtjänst alternativt som kommunikatör och också dokumenterad erfarenhet av arbete med att ge service via telefon, mejl och personliga besök. Du är digital och har en vana och skicklighet i informationssökning samt erfarenhet av att hantera sociala medier. Erfarenhet av arbete med datorn som verktyg samt vana att arbeta i flera olika datasystem parallellt är en självklarhet. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta inom kommunal eller offentlig verksamhet samt om du har språkkunskaper utöver svenska och engelska.
Vi tillämpar löpande urval, så välkommen med din ansökan.
Publiceringsdatum2019-12-10Arbetstid och varaktighetTillsvidaretjänst på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSvedala kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Svedala kommun (org.nr 212000-1074),
https://www.svedala.se/ Jobbnummer 4995496
Observera att sista ansökningsdag har passerat.