Kundsamordnare

Future People AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Future People AB i Stockholm, Solna, Järfälla, Täby, Södertälje eller i hela Sverige

Vi på Future People söker en kundsamordnare till vår kund i försäkringsbranschen. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.

Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!

Som kundsamordnare ingår du i ett team med kollegor som arbetar med att ta emot och besvara inkommande frågor och erbjuda bästa möjliga service. En riktigt bra jobbmöjlighet för dig som tycker om att arbeta med kunden i fokus och administrativa arbetsuppgifter. Avdelningen äger och utvecklar processen för det operativa kundmötet genom att förbättra, förenkla och effektivisera för arbetsgivarkunder. Tillsammans skapar de ett gemensamt arbetssätt som möjliggör att kunden möter ett bolag och en kontaktväg in.

Arbtbetsuppgifter:

• Att ta emot, hålla ihop och återkoppla inkommande frågor: Det gör du bland annat genom att besvara arbetsgivarkundernas frågeställningar, oavsett kanal på ett tydligt och omdömesfullt sätt. Kan du inte svaret på alla frågorna tar du hjälp av kollegor eller övrig organisation.

• Proaktiv information och kommunikation: För att minska antalet repetitiva frågor kommer du och dina kollegor arbeta proaktivt med information till kunder, exempelvis vid systemförändringar. Ni kommer också att bidra med relevant innehåll till exempelvis nyhetsbrev och samt genomföra nätverksträffar m.m. I ert arbete samverkar ni med kollegor inom övriga organisationen.

• Utveckling & Analys: Som en del i avdelningen kommer du att aktivt bidra till att ni kontinuerligt analyserar och utvecklar era arbetssätt. Du och dina kollegor är också bolagets öra för kundernas behov och upplevelse av våra tjänster. Det innebär bland annat att utifrån fakta om kundernas beteende och behov driva en ökad digitalisering och självservice.

Krav för tjänsten:

• Du är ansvarstagande och har god förmåga till självledarskap.

• Du är kundorienterad och tycker att det är riktigt kul att skapa ett bra kundmöte.

• Diu är nytänkande och ser möjligheter till förbättringar i arbetssätt och rutiner.

• Du kan vara med och driva förändring och är kommunikativ.

För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet från kundnära roller och trivas med att prata i telefon eftersom det är ett av våra främsta arbetsverktyg. Vi tror också att du har en eftergymnasial utbildning från universitet eller högskola till exempel inom samhällsvetenskap eller ekonomi alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom pensionsområdet, gärna specifikt tjänstepensioner.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Omfattning: Heltid till den 29/12-2023.

Start: Omgående.

Sista ansökningsdagen: 28/6-2023.

Du söker tjänsten på futurepeople.se

Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.

Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Välkommen till oss på Future People!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Future People AB (org.nr 559389-7274), http://www.futurepeople.se

Arbetsplats
Future People

Kontakt
Therese
therese.lonnberg@futurepeople.se

Jobbnummer
7908830

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Future People AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Future People AB: