Kundkoordinatorer

Göteborg Energi / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborg Energi i Göteborg, Falköping eller i hela Sverige

Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål - ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi!


Inom teknisk kundsupport hjälper vi kunden utifrån kundens behov och frågeställningar. Vi har stor kunskap om kunden och de produkter och tjänster som vi levererar. Vi servar kunderna kring alla våra produkter och tjänster kring våra nätbundna produkter och där är felanmälan en viktig funktion. Vi är en viktig funktion mot kund men även för vår egen driftorganisation som får hjälp av oss att nå kund. Genom delaktighet från våra medarbetare skapar vi en god arbetsmiljö och utvecklar vår verksamhet tillsammans. För oss står kunden i fokus! Vi skapar möjligheter för våra kunder varje dag genom att erbjuda enkla och hållbara energilösningar där vi är med och bidrar till ett hållbart Göteborgssamhälle nu och för framtiden.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som kundkoordinator är:

Huvudsakliga uppgifter för en teknisk kundkoordinator är att hantera frågor och ärenden från koncernens kunder och interna enheter. Tjänsten innebär att handha/lösa och ansvara för koncernens kundärenden (dygnet runt) i syfte att säkerställa och höja kundnöjdheten. Rollen ansvarar för att generellt kunna svara på frågor angående koncernens produkter/tjänster. Kontakter sker genom telefon, ärendehanteringssystem, sociala medier odyl.

Arbetstiden varierar enligt ett arbetsschema. Den Tekniska kundservicen är öppen 24/7 året om, vilket kan innebära tjänstgöring på lördagar och söndagar samt sena kvällar och nätter.

Publiceringsdatum
2019-03-07

Kvalifikationer
Du behöver ha minst treårig gymnasieutbildning med teoretisk och/eller teknisk inriktning
Minst tre års erfarenhet av arbete med kundhantering t.ex. teknisk support eller kundservice
Mycket goda kunskaper i svenska, engelska samt datorvana är ett krav
Meriterande är att kunna hantera systemen CAB Abalon samt att ha ett tekniskt intresse

Dina personliga egenskaper
Som kundkoordinator är det viktigt med drivet att arbeta mot egna och gemensamt uppsatta mål för att bidra till utveckling av verksamheten och att vårda goda kundrelationer. Är positiv, pedagogisk, noggrann och har ett brinnande engagemang för att vilja kommunicera med våra kunder och med stort fokus på att lösa kundens ärende i första kontakten. Andra viktiga egenskaper är att var social och fungerar väl i samarbetet med andra.

Vi arbetar för en jämn fördelning av kvinnor och män och ser gärna en spridning i etnisk och kulturell bakgrund hos personalen. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
• .

Ersättning


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marianne Järphag, enhetschef +46 0313464150, +46 0705201158
SACO Maria Andersson Iseppi, ordförande 031-626408
Vision Ulf Berndtsson, ordförande 031-626100

Företag
Göteborg Energi

Adress
Göteborg Energi
Box 53
40120 Göteborg

Kontorsadress
Johan Willins gata 3

Jobbnummer
4655337

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborg Energi

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborg Energi: