Kundcentermedarbetare-Samhällsvägledare
Tjörns kommun / Administratörsjobb / Tjörn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Tjörn,
Stenungsund,
Kungälv,
Öckerö,
Orust eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tjörns kommun i Tjörn Tjörn är en ö-kommun med havet i blickpunkten. Kommunen har ca 15 000 åretruntboende, sommartid mer än fördubblas invånarantalet. Närmaste storstad Göteborg ligger knappt en timmes resväg härifrån. Närhet till naturskön miljö, god kommunal service och ett rikt näringsliv gör att allt fler väljer att leva på "Tjörn - möjligheternas ö".
I informationsavdelningen har kommunen samlat flera kommunikationsfunktioner för medborgare, besökare och näringsliv. De är informationsverksamhet, kundcenter samt näringslivsfrågor. Informationsverksamhetens uppdraget är att driva, planera och samordna kommunens övergripande interna och externa kommunikation och profilering. Avdelningen ska stödja ledningen och verksamheten i kommunikationsfrågor. I kundcentret ska erbjudas flera tjänster och mer service vid samma tillfälle direkt över disk, via mejl, SMS och e-tjänster vid tider som passar besökaren. Det är en vidareutveckling av alla de tjänster som redan idag finns i kommunens Medborgarkontor samt Turistbyrå och bibliotekets automatiserade in- och utlåning samt kundtjänst för vatten- och avloppsfrågor, renhållning. Kundcentret är under utveckling och blir ett av kommunens viktigaste ansikten utåt. På näringslivssidan har kommunen ett väl fungerande arbete med stora kontaktytor och hög servicenivå. Informationsavdelningen ingår i kommunstyrelsens förvaltning och arbetar centralt för kommunens fyra förvaltningar och fem bolag.
Publiceringsdatum2011-03-29ArbetsuppgifterDu blir en del av ett arbetslag med många skiftande arbetsuppgifter. Viss intern service ingår.
Dina arbetsuppgifter blir att förse medborgarna/besökare med:
• Tillgång till en spännande mötesplats
• Ett gott värdskap, god service och professionellt bemötande
• Kommunens tjänster och service
• Allmän turism- och samhällsinformation
• In- och utlåning bibliotek
• Vägledning och rådgivning i kommunala frågor
Du ska också:
• medverka även i det övergripande utvecklingsarbetet av kundcentret.
• skapa och medverka i de kontaktytor som kundcentret har.
• ingå i informationsstaben i kommunens krisorganisation.
Kvalifikationer• Du ska ha högskoleutbildning eller yrkeshögskola inom offentlig förvaltning, information, försäljning eller turism eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Du bör ha erfarenhet av att ha arbetat inom service, driva egna projekt och ha förmågan att kunna arbeta självständigt men samtidigt kunna ha ett gott samarbete med dina kollegor. Du är en person som alltid sätter kunden i centrum - och sätter dig in i kundens situation och förstår och ger svar på det behov kunden har.
• Du ska vara väl förtrogen med Microsofts Officepaket. Vi arbetar med olika helpdesksystem, digitala tjänster och informationssökning. Därför bör du ha förmågan att snabbt kunna ta till dig ny teknik.
• Du ska ha förståelse för hur en kommunalt politiskt styrd organisation fungerar och att du är allmänbildad och nyfiken.
• God svenska i både tal och skrift samt analytisk språklig förmåga är ett krav.
Eftersom du ska svara på frågor och hantera kommunens tjänster, både muntligt och skriftligt har du mycket god kommunikativ förmåga och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du ingår i kommunens kommunikatörsråd och ska publicera information i kommunens digitala medier: intranät samt tjorn.se.
• Du ska vidare ha god engelska i tal och skrift. Tjörns kommun är en stor turistkommun, flera av våra besökare kommer från andra länder.
• Vi söker dig som möter andra med gott värdskap och har förmågan att etablera goda relationer. Du kan snabbt anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du är självgående och tar ansvar för din arbetsuppgift från början till slut även när det är stressigt. Förankring och delaktighet är viktiga ingredienser för att lyckas. Vidare tror vi att du är en god administratör med utvecklat ordningssinne eftersom du ska hålla många bollar i luften.
Övriga krav:
Körkort för bil.
Arbetstider och omfattningHeltid. Kundcenters öppettider styrs av medborgarnas behov. Kundcentret startar med följande öppettider: Sju dagar i veckan, under högsäsong kl 8-19 vardagar. Du arbetar efter ett roterande schema. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträdelse efter överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-04-19
Ange följande referens när du ansöker: KK 98/2011
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktEva-Karin Ohlsson, 0304-60 13 95,
eva-karin.ohlsson@tjorn.seFacklig kontaktFacklig företrädare nås via kommunens växel, 0304-60 10 00
FöretagTjörns kommun
AdressTjörns kommun
47180 SKÄRHAMN
Jobbnummer 888801
Observera att sista ansökningsdag har passerat.