Kundansvarig Redovisningskonsult, Blekinge

Talenom Redovisning AB / Redovisningsekonomjobb / Ronneby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Ronneby, Karlskrona, Karlshamn, Tingsryd, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Talenom Redovisning AB i Ronneby, Karlskrona, Karlshamn, Växjö, Simrishamn eller i hela Sverige

Är du en självgående och engagerad Redovisningskonsult? Vill du arbeta i team med fantastiska kollegor och vara en del av ett modernt bolag som befinner sig på en spännande utvecklingsresa? Då är du välkommen att söka tjänsten som Kundansvarig redovisningskonsult hos oss.

Publiceringsdatum
2023-12-12

Om tjänsten
Som Kundansvarig Redovisningskonsult hos oss på Talenom kommer du att ha ett övergripande ansvar för ett antal nya samt befintliga kunder. Tjänsten innebär i stort sett alla sysslor inom digitaliserad redovisning men fokus ligger på kundkontakter, rapportering, årsbokslut och deklarationer. Kundkontakten är alltså extra central i denna tjänst och det är viktigt att du kan upptäcka kunders olika behov och att du kan kommunicera naturligt med ansvariga på olika nivåer. Oavsett vilken bakgrund och vilka ambitioner du har så vill vi att du ska blomstra hos oss och vi kommer att stötta och ge dig utökat ansvar i takt med dina framsteg och resultat samt utefter företagets växande behov.
Talenom Blekinge har i dagsläget 3 kontor, Karlskrona, Karlshamn och i Ronneby. Det finns en viss flexibilitet kring placeringen av denna tjänst, men vi önskar att du kan sitta på Karlskrona eller Ronneby kontoret några dagar i veckan. Vi erbjuder dig en arbetsplats där det finns goda utveckling-och utbildningsmöjligheter. För oss är det även viktigt med en balans mellan arbetsliv och privatliv, därför jobbar vi flexibelt och möjlighet till hemarbete är en självklarhet.
För att lyckas i rollen behöver du:
Ha en ekonomisk utbildning, gärna från universitet eller yrkeshögskola, eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Kunna självständigt sköta redovisningsprocessen från ax till limpa, inklusive bokslut och deklarationer för flera olika företag
Vara serviceinriktad och ha erfarenhet av att jobba med rådgivning och kundansvar
Ha en mycket god kommunikativ förmåga i svenska
Ha tidigare erfarenhet från en liknande roll på byrå

Det är meriterande om du:
Har erfarenhet av affärssystem, gärna Fortnox och Visma
Har goda digitala kunskaper
Är auktoriserad redovisningskonsult eller har ambitionen att bli

Som person är du målmedveten, självgående och förtroendeingivande. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Vi ser även att du är en prestigelös lagspelare som vill bidra till ett positivt arbetsklimat och som tycker om att arbeta i team. För att trivas i rollen och utvecklas inom organisationen ser vi att du är en driven och ansvarstagande person med stort yrkesmässigt engagemang. Du tycker om att etablera nya kundkontakter och brinner för att utveckla befintliga. Vi söker dig som trivs i en miljö där du ges stor möjlighet att påverka ditt arbete och du trivs i en marknad i förändring.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper
Om VM redovisning
VM Redovisning startades 2013 av Veronica Jonsson och Marcus Strömberg. Vi brinner för att underlätta företagarnas vardag genom att tillhandahålla smarta och effektiva redovisningstjänster. Sedan hösten 2023 är VM Redovisning en del av Talenom, som har ca 34 kontor i Sverige. Talenom kompletterar våra styrkor inom kvalitét i våra processer, kundnära relationer och med en proaktiv rådgivning.
Om Talenom
Talenom är ett modernt redovisnings- och rådgivningsföretag som lägger stort fokus på effektiva, digitala arbetssätt som gynnar såväl medarbetare som kund. Bolaget grundades i Finland 1972 och är idag börsnoterat på Helsingforsbörsen. I maj 2019 togs det första steget in på den svenska marknaden när en befintlig redovisningsbyrå förvärvades i Stockholm. Efter det har utvecklingen gått snabbt och våra kontor sträcker sig från Åre till Ystad. Sedan 2021 är Talenom även etablerat i Spanien och 2023 fortsätter tillväxten genom etablering i Italien.
Vi erbjuder våra medarbetare en modern arbetsplats med stort fokus på framtid och utveckling. Vårt ledarskapslöfte innebär tydliga mål och individuella karriärplaner för alla medarbetare. Vi månar om medarbetarnas hälsa och en bra balans mellan arbete och fritid. För att främja detta erbjuder vi bland annat friskvårdsersättning och massage i förebyggande syfte. Vi är stolta över att ha certifierats som A Great Place to Work och ser det som ett kvitto på att vi är på rätt väg.
Talenoms arbete präglas av våra värdeord - mod, vilja och omtanke och vi arbetar tillsammans för att det ska genomsyra hela organisationen. Vi är en inkluderande arbetsgivare och förespråkar mångfald och jämlikhet. Alla ansökningar behandlas utifrån ett likabehandlingsperspektiv.

Så ansöker du
Tycker du att tjänsten låter spännande och tror dig vara rätt person? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer och urval kommer att ske löpande.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
Sista dag att ansöka är 2024-01-14
Har du frågor är du välkommen att kontakta Annica Malmros, Rekryterare, annica.malmros@talenom.se.
Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Talenom Redovisning AB (org.nr 556556-1205)
Kungsgatan 9 (visa karta)
372 30  RONNEBY

Arbetsplats
Talenom

Jobbnummer
8322693

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Talenom Redovisning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Talenom Redovisning AB: