Kundansvarig/assistansrådgivare

Särnmark Assistans Aktiebolag / Administratörsjobb / Solna
2013-03-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundansvarig/assistansrådgivare" (publicerad 2013-06-25) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Särnmark Assistans Aktiebolag i Solna

Särnmark är ett av Sveriges äldsta och ledande företag inom personlig assistans och grundades av Cecilia Ekholm och Mikael Särnmark. Med över 20 års erfarenhet av att arbeta med barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar vet vi vad som krävs för att ge våra kunder den trygghet och det stöd de har rätt till. Vi arbetar långsiktigt och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje enskild individs unika behov. Särnmark har idag över 2000 medarbetare, främst i storstadsregionerna men våra kunder och medarbetare finns i hela Sverige.

Särnmarks dotterbolag Brukarassistans i Uppland (BAS) är verksamt och beläget i Uppsala. Tjänsten avser anställning som kundansvarig för kunder i Särnmark på Särnmarks kontor i Solna.

Publiceringsdatum
2013-03-15

Arbetsuppgifter
• Din huvudsakliga uppgift är att tillsammans med kunden och kundens assistenter bidra till att den personliga assistansen håller så god kvalitet som möjligt

• Tillse att assistansen utförs i enlighet med gällande assistanslagstiftning (LSS), arbetsrättsliga regler, arbetsmiljölagstiftning och andra föreskrifter

• Administrativ support med uppföljning av kundernas assistansekonomi, myndighetskontakter och rekrytering av assistenter

• Ansvara för råd och stöd till kundernas assistenter om anställningsavtal, kollektivavtal, lönesättning, arbetsmiljö mm.

• Medverka och även ansvara för handledning, information och utbildningar till kunder och assistenter

• Tjänsten kan innebära resor till våra kunder som bor utanför Stockholm

• Du rapporterar till chefen för Råd & Stöd som är medlem i företags- ledningen

Profil
• Du har någon form av utbildning i beteendevetenskapliga ämnen, juridik, ekonomi eller liknande och tidigare erfarenhet av att arbeta med människor i olika situationer och skeden i livet

• Du är en livserfaren person med möjlighet och intresse av att satsa på ett engagerande arbete

• Du är en god administratör, har hög IT-mognad, van vid att prestera och prioritera under press och det är kontakten och möten med människor som motiverar dig

• Du behärskar det svenska språket väl, både i skrift och verbalt, och om du dessutom kan kommunicera på något eller några andra språk så är det en merit

Särnmark erbjuder:

Ett spännande och omväxlande jobb där du kommer att jobba i en utvecklande miljö med drivna och engagerade kolleger i en omgivning som kännetecknas av ständig förändring, tillväxt och värdefullt arbete.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-02
Ansökan kan skickas till e-postadress: lisa.warstrom@sarnmark.se

Kontakt
Lisa Warström, HR-ansvarig 08-50592024 (Direktnr) 08-50592000 (Växel/reception) 070-7100037 lisa.warstrom@sarnmark.se

Företag
SÄRNMARK ASSISTANS AKTIEBOLAG

Adress
SÄRNMARK ASSISTANS AKTIEBOLAG
BOX 1393
17141 SOLNA

Kontorsadress
SMIDESVÄGEN 7
SOLNA

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-50592000
E-postadress: lisa.warstrom@sarnmark.se

Jobbnummer
1495297

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Särnmark Assistans Aktiebolag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Särnmark Assistans Aktiebolag: