Kundansvarig/assistansrådgivare

Särnmark Assistans Aktiebolag / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Särnmark Assistans Aktiebolag i Solna

Särnmark är ett av Sveriges äldsta och ledande företag inom personlig assistans och grundades av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm i början av 1990-talet. Med över 20 års erfarenhet av att arbeta med barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar vet vi vad som krävs för att ge våra kunder den trygghet och det stöd de har rätt till. Vi arbetar långsiktigt och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje enskild individs unika behov. Särnmark har idag över 2000 medarbetare, främst i storstadsregionerna, men våra kunder och medarbetare finns i hela Sverige. Särnmarks dotterbolag Brukarassistans i Uppland (BAS) bedriver största delen av sin verksamhet i Uppsala men finns även i Stockholm (Solna).

Tjänsten avser anställning som kundansvarig/assistansrådgivare för kunder i Särnmark på kontoret i Solna.

Publiceringsdatum
2013-06-25

Arbetsuppgifter
• Din huvudsakliga uppgift är att tillsammans med kunden se till att den personliga assistansen håller så god kvalitet som möjligt

• Tillse att assistansen utförs i enlighet med gällande assistanslagstiftning (LSS), arbetsrättsliga regler, arbetsmiljölagstiftning och andra föreskrifter

• Att ge administrativ support; exempelvis för uppföljning av kundernas assistansekonomi, myndighetskontakter och rekrytering av assistenter

• Ansvara för råd och stöd till kundernas assistenter om anställningsavtal, kollektivavtal, lönesättning, arbetsmiljö mm.

• Medverka och även ansvara för handledning, information och utbildningar till kunder och assistenter

Profil
• Det är meriterande om du har någon form av utbildning i något beteendevetenskapligt ämne, juridik, ekonomi eller liknande

• Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med människor och är en person som engageras av ett socialt arbete

• Du är en god administratör och har hög IT-mognad

• Du behärskar det svenska språket väl, både i tal och skrift. Det är meriterande om du utöver svenska talar även andra språk

Övrig information
Du rapporterar till chefen för "Råd&Stöd" som är den avdelning den lediga tjänsten tillhör. Tjänsten kan innebära resor till och från våra kunder som bor utanför Stockholm.

Särnmark erbjuder:

Ett spännande och omväxlande jobb där du kommer att jobba i en utvecklande miljö med drivna och engagerade kolleger i en omgivning som kännetecknas av ständig förändring, tillväxt och värdefullt arbete.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: lisa.warstrom@sarnmark.se

Kontakt
Lisa Warström, HR-ansvarig 08-50592024 (Direktnr) 08-50592000 (Växel/reception) lisa.warstrom@sarnmark.se

Företag
SÄRNMARK ASSISTANS AKTIEBOLAG

Adress
SÄRNMARK ASSISTANS AKTIEBOLAG
Box 1393
17141 Solna

Kontorsadress
Smidesvägen 7
Solna

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-50592000
E-postadress: lisa.warstrom@sarnmark.se

Jobbnummer
1592190

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Särnmark Assistans Aktiebolag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Särnmark Assistans Aktiebolag: