Kundansvarig
Skatteverket / Datajobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Vill du vara med och göra statens IT effektivare och säkrare? Är du en relationsbyggande person som drivs av och trivs med att navigera mellan dina kunders behov och den egna leveransorganisationen? Har du förmågan att kunna förena kundens behov med nya och befintliga it-tjänster för att öka kundens verksamhetsnytta? Vi söker nu en kundansvarig till it-avdelningen.
Någon som vill vara med och öka samhällsnyttan genom att vara med och göra Skatteverkets it-avdelning en efterfrågad och drivande samarbets- och samverkanspartner. Var med och gör samhället möjligt!
Om jobbet
Skatteverkets it-avdelning levererar it-tjänster till flera myndigheter utöver Skatteverket. Det kan vara it-tjänster inom drift, infrastruktur och it-arbetsplats men även applikationsutveckling och förvaltning. Samverkan och partnerskap är nyckelord i detta uppdrag då drivkraften ligger i att tillsammans öka nyttan för den specifika myndigheten men även för samhället i stort. Genom ett effektivare samarbete sparar vi skattepengar.
Som kundansvarig har du hand om kontakterna med de anslutna myndigheter som it-avdelningen levererar till. Du har till uppgift att utveckla och upprätthålla en god och förtroendeingivande relation, är lyhörd och fångar upp de behov och utmaningar som den anslutna myndigheten har, på kort såväl som på lång sikt. I rollen är du också kundens representant på Skatteverkets it-avdelning, där du utvecklar ett bra kontaktnät för att säkerställa att nya behov, frågor, eskaleringar m.m. tas om hand.
Du säkerställer också att den anslutande myndigheten och Skatteverkets it-avdelning vet vad de har att förhålla sig till i den överenskommelse som tecknats mellan myndigheterna för samverkan och leverans av it-tjänster. Du agerar om det finns behov av tolkningar eller om problem uppstår.
Du kommer att ingå i en kundfunktion som tillsammans sköter kontakt och relation med de anslutna myndigheterna. Du leder samverkan på strategisk och taktisk nivå, och ansvar för utvecklingen av flera anslutna myndigheter.
Tillsammans med dina kollegor har du roligt på jobbet samtidigt som du bidrar till samhällsnytta. Du har frihet och eget ansvar att bidra till nya lösningar. Vi är en stor it-avdelning som erbjuder dig utvecklingsmöjligheter både på djupet och på bredden. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du har balans mellan arbete och fritid. Du leder samverkan på strategisk och taktisk nivå, och ansvar för utvecklingen av flera anslutna myndigheter.
Du tillhör verksamhetsstyrningsenheten på it-avdelningen, med placering i helt nya lokaler i Sundbyberg. På vår enhet är vi 27 kollegor.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår
https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.I det här jobbet ska du:
- ha goda ledaregenskaper samt vara drivande och resultatinriktad
- ha förmåga att tydligt och pedagogiskt kommunicera med människor på alla nivåer, ha relationsbyggande färdigheter och god samarbetsförmåga
- tycka om att uttrycka dig i tal och skrift
- vara serviceinriktad och kunna agera förtroendeskapande och trovärdigt
- ha analytiskt och kritiskt tänkande för att kunna utvärdera och studera kundernas behov samt utvecklingen i leveransen
- vara flexibel och öppen för förändring.
Du ska även ha:
- aktuell och flerårig erfarenhet som kundansvarig eller motsvarande roll inom it-området
- minst 7 års erfarenhet och god branschkunskap inom it, generellt och specifikt inom drift, infrastruktur och applikationsförvaltning
- en relevant högskoleutbildning eller aktuell kompetens förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som relevant.
Det är önskvärt om du har dokumenterad arbetslivserfarenhet av liknande arbete på myndighet eller dokumenterad erfarenhet av att ha säljaransvar inom it.
Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
På
https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/208".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skatteverket (org.nr 202100-5448)
Kontakt Per Arnesson, HR-specialist
per.arnesson@skatteverket.se Jobbnummer 8657351
Observera att sista ansökningsdag har passerat.