Kund- och hyresadministratör
AB Sandhultsbostäder / Fastighetsskötarjobb / Borås
2025-03-12
Visa alla fastighetsskötarjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Sandhultsbostäder i Borås Nu söker vi en kund- och hyresadministratör till AB Sandhultsbostäder och AB Toarpshus. Borås Stad driver flera allmännyttiga bostadsbolag. Syftet är att tillgodose ett brett utbud av boendemöjligheter och skapa en bra och hållbar boendemiljö.
Vi erbjuder ett arbete med att bli en del av att utveckla och processa dessa fastighetsbolag i en positiv och spännande inriktning med otroligt lärorika och varierande arbetsuppgifter. Därför sätter vi stor vikt i din personlighet och vilja att vara med i ett skede där din påverkan och förmåga får stor kraft i vår fortsatta utveckling.
Välkommen till Sandhultsbostäder och Toarpshus
AB Sandhultsbostäder är ett litet bolag med hyresfastigheter i Sandhult, Sjömarken och Sandared och som är helägt av Borås Stad. Idag har vi 297 lägenheter inom vårt område som sköts av både egen personal och lokala entreprenörer.
AB Toarpshus är likaså ett helägt fastighetsbolag av Borås Stad med 460 lägenheter i orterna Dalsjöfors, Dannike, Målsryd, Rångedala, Äspered samt Gånghester. Detta bolag sköts på samma sätt som AB Sandhultsbostäder.
Efterfrågan på bostäder i våra områden är fortsatt god och därav krävs att även bolaget följer denna utveckling.
Vi skall medverka att utveckla och arbeta aktivt för att våra områden skall uppfattas som attraktiva att bo och verka i.
Bolagen har totalt fem anställda personer idag med kontor i Sandared.
Rollen som kund- och hyresadministratör
Du kommer att självständigt ansvara för och hjälpa till med frågor som i första hand berör kund och uthyrning. Dina arbetsuppgifter består främst av:
• Annonsering och uthyrning av lägenheter
• Felanmälan och kundkontakt genom telefon, mejl och besök på kontoret
• Lägga in och följa upp felanmälan i fastighetssystem, Momentum
• Kontaktyta mot fastighetsskötare och entreprenörer
• Nyckelhantering och varuinköp
• Utveckla processer och rutiner inom administrationen så som bland annat fastighetssystem och hemsidor
• Statistik och informationshantering
Du arbetar nära i kontakt med bolagets ekonomiansvarig och vd. Du ansvarar för diverse hyres- och kundrelaterade uppgifter på kontoret som att vägleda, dokumentera och svara på frågor via telefon och mejl. Men även andra arbetsuppgifter som kan behöva göras utifrån behov.
Är det dig vi söker?
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete som kund- eller hyresadministratör. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning eller likvärdig inom ekonomi eller administration. Du ska kunna arbeta självständigt med hela uthyrningsprocessen och känner dig trygg i arbetsroll. Du ska även kunna möta kunder och människor i olika situationer och kunna erbjuda service.
Som person är du noggrann, ansvarsfull och positiv. Då du kommer att vara en viktig kugge på ett mindre kontor innebär det att du har ett brett ansvar vilket förutsätter att du dessutom är lösningsfokuserad och flexibel.
Tjänsten vi söker: Heltid, Tillsvidareanställning.
Vi ser fram emot din ansökan!
För ytterligare information kring tjänsten kontakta bolagens vd, Tobias Odsvik på 0723-110 735 eller
tobias.odsvik@sandhultsbostader.se Urvalet och intervjuer sker löpande, vi ser fram emot din ansökan.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-11
E-post:
tobias@sandhultsbostader.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Kund- och hyresadministratör".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AB Sandhultsbostäder (org.nr 556236-8133)
Alingsåsvägen 1-3 (
visa karta)
518 30 SANDARED
Jobbnummer 9217394