Kreativ administration och personlig assistans
Kreativitet av Frida Ingha, KB / Marknadsföringsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kreativitet av Frida Ingha, KB i Örebro Vill du jobba med kombinationen kreativ administration och personlig assistans i en varierande och intressant miljö?
Gillar du bild-och videoredigering? Har du vana av Wordpress eller sociala medier?
Du skräms inte av personer med normbrytande funktionsvariationer och gillar när folk vågar på att göra något annorlunda och kreativt.
Har du erfarenhet av bokföring? Trivs du med struktur och administration? Då ska du fortsätta läsa!
Är du dessutom pålitlig, noggrann och har känsla för service? Assistans handlar inte om vård för mig, utan om att kunna möjliggöra för mig att leva mitt liv både när jag är på topp men också under depressiva episoder.
Låter det vettigt? Bra, då tycker jag du ska titta närmare på det här jobbet!
Ditt arbete som min kreativa administratör innebär att stödja mig i mitt företagande och i det vardagliga livet. Som administrativ
assistent kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter och i samarbete med mina virtuella assistenter. Några exempel på uppgifter du kan förvänta dig:
Hjälpa till att förbereda inför möten och resor.
Bistå mig med bild-och videoredigering (har du vana Photoshop och Indesign är det bonus men det är inte något krav)
Hjälpa mig att packa ordrar från min kreativa webbshop och hantera ordrar som kommer via mejl.
Assistera mig när jag gör min bokföring, den gör jag digitalt via Bokio.
Bistå med att syntolka bland annat bilder till sociala medier och min blogg.
Korrekturläsa inlägg till sociala medier och min blogg.
Assistera mig när jag skapar min konst, föreläser eller vid fotograferingar.
Du kan ibland få uppgifter som innebär att transkribera ljudfiler eller videofilmer och göra research.
Vid sidan av ditt uppdrag som biträde önskar jag att du arbetar deltid som personlig assistent/ekonomisamordnare hos mig med STIL som arbetsgivare. Det är två separata jobb, men underlättar vårt samarbete en hel del. Läs mer om arbetet här.
Lite mer som kan vara bra att veta
Det är en fördel om du kan lite grundläggande Wordpress, det vill säga du kan lägga in inlägg i en blogg och lägga upp bilder men det är inte något krav. Det är bra att du kan lite om iOS då jag använder framför allt Apple-produkter och kan hantera en PC. När det kommer till bokföringen så göra jag den digitalt och jag förväntar mig inte att du ska kunna bokföring utan assisterar mig att lägga in i Bokio. Du kan få svara på mejl från kunder åt mig och hjälpa mig med min inbox. Känner du till Patreon och kan hjälpa mig utforma material där vore det toppen, men även här får du stöd att komma igång och det är inte ett krav att du ska kunna Patreon. Det viktigaste är att du har ett öppet sinne och vill lära dig mer.
Du kan också kombinera tjänsten med ekonomisamordnare som du kan läsa mer om när du följer länken:
https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/25062911Information, om tjänsten som personlig assistent hos mig, hittar du via länken nedan. Du behöver dock inte skicka två separata ansökningar. Om du söker ovanstående tjänst och du inte anger annat kommer jag räkna med att du parallellt med jobbet kreativ administratör, vill jobba som assistent .Skriv gärna vilken tjänstgrad du önskar.
https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/24978733Vad erbjuder jag?
I dagsläget är vi på jakt efter både timvikarier och ordinarie personal. Personer med ambitionen att stanna kvar på arbetsplatsen i två år eller mer ifall vi trivs ihop. Tjänstegrad kan vi anpassa, men förslagsvis så arbetar du 50-80 % som assistent. Arvode som ekonomisamordnare är 3000 kr/mån och 20-25 timmar i månaden som biträde med arvode 300 kr/h+moms. Du erbjuds en kurs i teckenspråk och andra utbildningar.
Vad förväntas av dig?
Jag förväntar mig att du är självgående, strukturerad och får saker gjorda.. Att du kan agera professionellt och avlägga rapporter. Du kan leta reda på information vi behöver och göra research. Du har klarar av att transkribera texter.
Att arbeta som assistent åt mig innebär att vi kommer arbeta väldigt nära varandra. Då är tydlighet och tålamod väldigt viktigt. Du kliver rakt in i ett space där få i vanliga fall släpper in ens personer de känt i hela sina liv. Det är livsviktigt och du behöver ha förståelse för min utsatthet men också att jag är van vid att bemöta nya assistenter och vet vilka redskap jag kan ge er för att växa in i rollen. Varje ny person i min arbetsgrupp är en investering.
Krav för denna tjänst:
• Körkort för manuell bil
• Intresse för att arbeta som personlig assistent
Engagemanget att ta vara på utbildningen lära dig teckenspråk/TSS-och dövblindkompetens (om du inte redan har den) genom utbildningar som vi erbjuder och bekostar. Utbildningarna medför också lönehöjning och kompetensintyg.
Det är till din fördel om du kan hantera följande program:
• Office-paketet från Microsoft
• Adobe Photoshop, indesign,
• Dropbox
• Zoom och Teams
• Google Keep
Som ekonomisamordnare och assistent kommer du också använda
• .Hogia
• Aiai
Andra uppskattade meriter som inte är krav:
• Dövblindkompetens
• Erfarenhet av personlig assistans och independent living
• Intresse för teknik, make-up, foto eller konst.
• Ett öppet sinne och är positiv till Pride, HBTQ, feminism och allas lika värde.
Rekrytering sker fortlöpande så avvakta inte med att skicka din ansökan. Jag lägger märke till om din ansökan är riktad till just det här jobbet eftersom många skickar sina ansökningar för att AF kräver det.
Du blir anställd på assistanskooperativet STIL.
Timlön som assistent sätts utifrån kompetens: 134-155 kr/h+ ob och sem. ers.
Friskvårdsbidrag
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Publiceringsdatum2021-09-02Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-09-15
AdressKreativitet av Frida Ingha, KB
Moholmsvägen 2E
70231 Örebro
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ansökan biträde".
Arbetsgivare Kreativitet av Frida Ingha, KB,
https://ettgottliv.com/ Moholmsvägen 2E (
visa karta)
702 31 ÖREBRO
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Ansökan E-post:
Frida.ingha@gmail.com Arbetsplats Kreativitet av Frida Ingha KB
Jobbnummer 5937832
Observera att sista ansökningsdag har passerat.