Koordinerande administratör till Valmet
SW / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Valmet är den ledande globala utvecklaren och leverantören av teknik, automation och service inom massa-, pappers- och energiindustrin. Valmets mål är att ge sina kunder världens bästa service. Valmets 12 000 medarbetare runt om i världen finns nära kunderna och arbetar för att förbättra deras resultat - varje dag. Valmet har omkring 1500 medarbetare i Sverige som jobbar i nära samarbete med ett stort antal kunder. Valmet har flera produktions- och R&D enheter i Sverige varav de största finns i Göteborg, Karlstad och Sundsvall.
Söker du dig till en dynamisk och varierande tjänst med stora möjligheter till utveckling? Är du en person som trivs i en koordinerande tjänst och har en förmåga att planera och prioritera? Vill du ha en tjänst där du varierar kontorsarbete med resor och arbetsdagar on-site på Valmets montagebyggen? I samarbete med Valmet söker vi dig som vill arbeta som koordinerande administratör.
Tjänstebeskrivning
Du kommer i din roll som administratör att ingå i ett energiskt och positivt team på tre kollegor . Din roll är tvådelad där den ena delen består av arbete på Valmets kontor i Lindholmen och den andra delen består av arbete ute on-site. Arbetet på kontoret innefattar administrativt arbete i form av att registrera arbetat tid för de anställda, boka flygbiljetter, resor och hotell och säkerställa att de anställda har rätt förutsättningar för att arbeta utomlands, exempelvis försäkring, visum, samt finnas behjälplig vid andra förekommande frågor. När du arbetar ute on-site assisterar du platschefen med administrativa uppgifter, är kontaktperson gentemot resebyrå samt registrerar arbetad tid. Vidare samordnar du så att arbetet kan utföras smidigt samt hanterar de problem som kan komma att uppstå. Då du har tät kontakt med interna projekt- och montageledare, platschef och extern kontakt med leverantörer kommer din kommunikativa och sociala förmåga väl till använding.
Lämplig bakgrund
Du har en avslutad gymnasieutbildning och har med fördel erfarenhet ifrån ett administrativt arbete. Du känner dig trygg att arbeta med MS Office, särskilt Excel och har erfarenhet av något affärssystem. Då koncernspråket är engelska talar och skriver du det obehindrat. Övrigt språk är svenska. Körkort B är ett krav. Du behöver kunna resa i tjänsten, såväl i Sverige som utomlands.
Som person är du lösningsorienterad, flexibel och har skinn på näsan. Att vara noggrann, prestigelös och detaljmedveten är en självklarhet för dig. Du är van vid att hitta smidiga lösningar på problem och hantera oförutsedda händelser på ett snabbt och flexibelt sätt. Trivs du dessutom i ett tidvis högt arbetstempo och har en förmåga att bevara lugnet och ditt strukturerade arbetssätt har du hittat rätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Johansson 031-333 54 81 eller på
frida.johansson@sw.seKonsult hos SW
Som konsult hos SW är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. SW är kollektivavtalsanslutna och erbjuder förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag och rabatt på gymkort. Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Våra konsultchefer arbetar i nära samarbete med dig och coachar dig i din fortsatta karriär.
SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2017-11-30ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFrida Johansson Telefonnummer: 031-333 54 81 Mob: 0766-47 16 51
FöretagSW
AdressSW
Kungsgatan 48 A
41115 Göteborg
KontorsadressKungsgatan 48 A, Göteborg
Jobbnummer 3831078
Observera att sista ansökningsdag har passerat.