Koordinator till ny larmpatrull i hemtjänsten
Östersunds Kommun / Administratörsjobb / Östersund
2025-11-26
Visa alla administratörsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Östersunds Kommun i Östersund Koordinera Östersunds nya larmpatrull - ett spännande pilotprojekt där varje larm gör skillnad
Sektor Hemtjänst och Särskilt boende vid Vård- och omsorgsförvaltningen i Östersunds kommun söker en koordinator till ett pilotprojekt med en nystartad larmpatrull. Pilotprojektet planeras pågå i ett år, med förhoppning om att arbetssättet blir permanent.
I uppdraget som koordinator i larmpatrullen har du en central roll i att skapa trygghet och struktur i verksamheten. Du ansvarar för att ta emot och hantera inkommande larm, bedöma behovet av åtgärd och se till att rätt insats sätts in vid rätt tidpunkt.
Om projektet upphör i förtid eller inte blir förlängt efter ett år, kommer du få en annan placering inom Vård- och omsorgsförvaltningens verksamheter. Tjänsten är på heltid och arbetstiden är förlagd dagtid, måndag till fredag. Du har din arbetsplats på vårt kontor på Österäng i centrala Östersund.
Ditt nya jobb
Inom Östersunds kommun besvaras trygghetslarm idag av hemtjänstpersonalen. Genom att starta en larmpatrull vill vi utveckla ett nytt arbetssätt där larmen hanteras av en separat larmgrupp, och samtidigt få en bättre bild av varför medborgare larmar. Syftet är att avlasta hemtjänstgrupperna och identifiera behov av eventuella justeringar i insatserna - och på så sätt ytterligare stärka kvaliteten och tryggheten i omsorgen.
I uppdraget som koordinator för larmpatrullen ingår att:
• ta emot larm och vid behov ringa upp medborgare för att bedöma och åtgärda det som kan lösas via telefon
• samordna med hemtjänstgrupper, kontrollera planerade besök och säkerställa att insatserna blir utförda
• planera och schemalägga larmpatrullens arbetstider
• ha kontakt med enhetschef, samordnare och biståndshandläggare för att föreslå eller justera insatser och tider vid behov
• samordna dubbelbemanningar samt följa med på uppdrag vid behov
• föra statistik, utvärdera och följa upp verksamheten tillsammans med projektgruppen
Det är en varierad och viktig roll där du får kombinera administrativt arbete med samarbete och direktkontakt med både personal och medborgare.
Din kompetens
Krav:
• Undersköterskeutbildning
• Erfarenhet av arbete som undersköterska inom hemtjänst
• God administrativ förmåga och vana att arbeta i olika IT-system (t.ex. Viva, Phoniro, Kompanion, Heroma)
• God svenska i tal och skrift
• Körkort B
Meriterande:
• Erfarenhet av samordnings- eller planeringsarbete inom vård och omsorg
• Erfarenhet av schemaläggning eller planering
Vi söker dig
Utöver de krav som ställs i annonsen är det av yttersta vikt att du har de personliga egenskaper vi efterfrågar för att lyckas i rollen som koordinator. Vi söker dig som är lugn och tillmötesgående med vilja och förmåga att hjälpa andra och hitta lösningar. Du är bra på att samarbeta med andra människor och talar klart och välformulerat samt säkerställer att mottagaren har förstått vad du vill förmedla. Som person är du trygg och stabil med ett professionellt förhållningssätt i ditt arbete. I rollen planerar, organiserar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt. Du har ett gott omdöme och kan väga samman information och olika typer av hänsynstaganden i uttalanden, agerande och beslut.
Välkommen med din ansökan!
Så går rekryteringen till
Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju.
Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
Vad erbjuder vi?
Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida:
https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html Om Vård- och omsorgsförvaltningen
Att jobba med hjärtat hos oss på Vård- och omsorgsförvaltningen innebär att du bidrar till att skapa enklare, rikare och tryggare liv för invånarna i Östersund. Vi arbetar med människor i alla åldrar och strävar efter att alltid göra skillnad i vardagen. Det är viktigt. På riktigt.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Östersunds kommun (org.nr 212000-2528),
https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Östersunds Kommun
Kontakt Kvalitetsansvarig
Linnéa Sonidsson
linnea.i.sonidsson@ostersund.se 063-14 36 47 Jobbnummer 9616638