Koordinator med projektledarerfarenhet till spännande Nordiskt IT-företag!

Perido AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Ta ledningen och bli spindeln i nätet i ett snabbväxande Nordiskt IT-företag!
Är du redo att göra en verklig skillnad och vara navet i spännande IT-projekt? Drömmer du om att vara den som knyter samman alla trådar och bidra till att verksamheten når nya höjder? Då har vi den ultimata möjligheten för dig!

Publiceringsdatum
2023-12-15

Om tjänsten
Perido söker en engagerad och handlingskraftig koordinator med projektledarerfarenhet till vår kund, Two Stone IT, en stolt del av Sparc Group. Two Stone IT levererar managering och support med fokus på högsta säkerhetsstandard. Genom strategiska partnerskap med världsledande Zero Trust-tjänstleverantörer erbjuder de avancerade och hållbara säkerhetslösningar. Placerad i hjärtat av Stockholm, ger vi även möjlighet till distansarbete.
Om Two Stone IT och Sparc Group
Two Stone IT, en stolt del av Sparc Group, erbjuder IT-tjänster med en stark fokus på säkerhet. Sparc Group består av 67 bolag inom VVS, el, tele, datateknik, automation, lås, larm och passersystem. Med en snabb tillväxt sätter Sparc Group höga krav på IT-säkerheten och har implementerat en Zero Trust-strategi med stöd av Barracuda Networks.
Vem är du?
Vi letar efter dig som älskar att vara mitt i händelsernas centrum, är snabbtänkt och har en stark administrativ och koordinerande förmåga. Strukturerat, noggrant och effektivt arbete är viktigt. Du är en problemlösare med passion och tar initiativ när det behövs.
Varför ska du ta dig an denna utmaning?
Centrum för Handling: I denna nyckelroll kommer du att vara navet för olika projekt, agera spindeln i nätet och vara drivande i olika initiativ. Var redo att ta tag i saker och driva verksamheten framåt!
Innovation och Mångfald: Two Stone IT och Sparc Group strävar efter innovation och din roll kommer att vara central för att införa och integrera nya idéer som driver företaget mot framtidens IT-lösningar.
Flexibilitet och Självständighet: Interaktionen med teamet är viktigt och mesta delen av arbetstiden spenderar vi tillsammans på kontoret men möjligheter till att jobba på distans vid behov finns.

Arbetsuppgifter
I rollen som koordinator kommer du att spela en central roll inom framför allt tre olika områden - projektledning, administration och fakturering. Du kan därmed alltså se fram emot en bred roll med varierande arbetsdagar. Här är de viktigaste arbetsuppgifterna:
Projektledning:
Samarbete med UCS: Samverkar med UCS för att säkerställa smidiga och effektiva projektflöden inom kommunikationslösningar och tjänster.
Överlämningspunkter efter inventering: Sammanställning och koordinering av viktig information efter inventering för att skapa en klar bild av befintliga system och behov.
Fokus på leverantörer: Proaktivt samarbete med leverantörer för att säkerställa tillgången på nödvändiga resurser och förberedelser inför migreringar.
Hantering av uppgifter och uppsägningar: Effektiv styrning av projektet genom att hantera olika uppgifter och administrativa ärenden, inklusive eventuella uppsägningar.
Fakturering:
Kontroll av inkomna fakturor: Noggrann granskning av inkomna fakturor för att säkerställa korrekthet, inklusive kontroll av licenser, migreringstimmar och övriga debiterade kostnader.
Fakturering av tjänster, paket och hårdvara: Ansvar för att utfärda fakturor för de tillhandahållna tjänsterna, paketen och hårdvaruprodukterna.
Sammanställning och jämförelse av underlag: Effektiv insamling, jämförelse och fördelning av relevant underlag inför faktureringsprocessen.
Administration:
Rapportering: Sammanställning av olika rapporter, inklusive antalet MS-användare och fakturastatistik för att övervaka nyckelindikatorer.
Hantering av migreringstimmar och kostnader: Dokumentation och hantering av tid och kostnader för migrering per bolag.
Övrig administration och dokumentation: Effektiv hantering av andra administrativa uppgifter och dokumentation som är nödvändiga för att driva projektet och företagets verksamhet.

Kvalifikationer
Relevant eftergymnasial utbildning
IT-erfarenhet/knowledge
Erfarenhet av Microsofts adminportal
Erfarenhet av Top-desk (meriterande)
Erfarenhet av Fortnox (meriterande)
Goda kunskaper i Excel och övriga Microsoft program.
Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 12 månader. Start omgående.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Anna Hommerberg som kan nås på mejl anna.hommerberg@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34283 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder "väl matchad". Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "34283".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Perido AB (org.nr 556639-6387), http://perido.se

Jobbnummer
8333642

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: