Koordinator för arbetsmarknadscoachning

Competens Utbildning AB / Personaltjänstemannajobb / Gävle
2010-11-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Koordinator för arbetsmarknadscoachning" (publicerad 2010-11-26) ⬅️


Visa alla personaltjänstemannajobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Competens Utbildning AB i Gävle, Sandviken, Söderhamn, Östhammar, Avesta eller i hela Sverige

Inför framtida uppdrag söker Competens en koordinator för arbetsmarknadscoachning. Uppdraget innebär vägledning av långtidsarbetslösa, ungdomar, funktionshindrade och andra grupper som behöver extra stöd att etablera sig på arbetsmarknaden. Våra arbetsmarknadscoacher ger vägledning och stöd, både individuellt och i grupp för personerna på väg mot ett arbete. Tillsammans med varje person görs en individuell planering; det kan handla om jobbsökaraktiviteter, hjälp att skriva cv, intervjuträning, eventuella studiebesök hos olika arbetsgivare.
Som koordinator för arbetsmarknadscoachning driver du den operativa verksamheten samt skapar och utvecklar affärsrelationer. Du har operativt personalansvar för ett flertal medarbetare som arbetar som arbetsmarknadscoacher. Dina arbetsuppgifter innefattar rekrytering, lönesättning, introduktion av nyanställda, utvecklingssamtal och personalvårdande insatser. Du har lokalt kvalitetsansvar, vilket innebär att följa befintlig kvalitetspolicy, dokumentera avvikelser, att göra ekonomisk och personell uppföljning samt ansvara för att verksamhetens deltagare uppnår sina mål. Löpande kontakter med kund gällande avtal och logistiska frågeställningar, kontakter med myndigheter och andra samhällsaktörer ingår i ansvarsområdet.
Vem är du?
Vi söker dig med gedigen erfarenhet av att samordna liknande verksamheter och har erfarenhet av medarbetaransvar, löpande kontakter med flera parter, logistik, uppföljning, kvalitetssäkring och rapportering. Vi tror att du har mycket bred kunskap om marknadens behov och efterfrågan samt mycket goda kunskaper om olika branscher och enskilda yrkesområden. Som person är målinriktad, drivande och trygg i dig själv.
Competens
Vi är ett företag inom vuxenutbildning, arbetsmarknadsinsatser, rehabiliteringstjänster och omställning. Vi erbjuder målinriktad och individanpassad kompetensutveckling för att ge människor ökad konkurrenskraft på arbetsmarknaden. Competens har bedrivit verksamhet sedan 1995 och våra kunder finns inom kommuner, stat och det privata näringslivet. Praktik och nära samarbete med arbetsliv är centralt i samtliga tjänster.
Vi på Competens lägger stor vikt vid att ha eget ansvar och att ha möjligheter att påverka. Vi strävar efter att ha en trivsam arbetsmiljö och att vara engagerade medarbetare som månar om varandra.

Publiceringsdatum
2010-11-11

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Visstidsanställning 6 månader, möjlighet till förlängning. Tillträde i mars 2011.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-12-10
Ansök via Competens hemsida. Vi tar ej emot ansökan via brev eller e-post.
Ange följande referens när du ansöker: Koordinator 2011
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Competens Utbildning AB

Adress
Competens Utbildning AB
Palmfeltsvägen 5 A
12162 Johanneshov

Jobbnummer
774996

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Competens Utbildning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Competens Utbildning AB: