Konverteringsspecialist till MatHem

Mathem / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mathem i Stockholm, Sundbyberg, Norrköping, Nacka, Skövde eller i hela Sverige

Om MatHem

MatHem grundades 2006 och är idag Sveriges ledande e-handelsföretaget inom dagligvaruhandeln. Vi erbjuder matleverans hem till dörren den tid och dag kunden önskar, 7 dagar i veckan. MatHem kombinerar en komplett livsmedelsbutik på nätet med recept och abonnemang på färdiga matkassar. Vi finns i dag i Stockholm, Uppsala, Södertälje, Göteborg, Malmö, Lund och Helsingborg med omnejd. Idag arbetar ca 1500 glada och engagerade kollegor fördelat på de olika anläggningarna och kontoren i Sverige.

MatHem befinner sig nu i en expansiv fas och för rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter och möjligheten att påverka och bidra till vår fortsatta utveckling.


Publiceringsdatum
2019-03-26

Om tjänsten
Som konverteringsspecialist blir din huvudsakliga arbetsuppgift att driva och implementera MatHems konverteringsstrategi i samtliga befintliga digitala kanaler. Syftet med ditt arbete blir att öka effektiviteten i kundresan, från nyförsäljning, merförsäljning till ökad kundnytta och fortsatt tillväxt. I rollen ingår även att optimera konverteringen i allt från kampanjer i externa kanaler till webbutiken och CRM-aktiviteter. Du kommer också agera kravställare i utvecklingsprojekt för en automatiserad och personlig kundresa genom nyttjande av interna AI- och Machine Learning-resurser. I rollen agerar du även kravställare mot utvecklingsteamet för att implementera A/B-test och efterföljande förändringar i våra egenutvecklade "butiker" såsom e-handel och appar.

Tjänsten är belägen vid MatHems huvudkontor på Östermalm i Stockholm. Du kommer ingå i ett team om 5 glada och engagerade kollegor i ett tätt samarbete med framförallt Brand- och CRM-avdelningarna. Du rapporterar till E-commerce Director.

Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom webbanalys/ digital marknadsföring
• Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Erfarenhet från livsmedelsbranschen
• Kunskap och intresse för teknologi
• Intresse för beteendevetenskap och konsumentbeteende
• Mycket goda kunskaper i digital analys
• Mycket goda kunskaper i Google Analytics, Google Data Studio, Google Optimize samt Google Tag Manager
• Erfarenhet av PowerBI och BigQuery är meriterande
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i din roll ser vi att du är självständig och van att driva ditt eget arbete framåt samtidigt som du är nyfiken och har en stark vilja att lära dig nya saker. Du är en person som gillar struktur och noggrannhet i ditt dagliga arbete där du planerar dina uppgifter i förväg på ett effektivt sätt. Vidare är du flexibel i ditt tankesätt och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter på ett tålmodigt sätt. Då rollen innebär mycket hantering av data är det viktigt att du är duktig på att hantera siffror, se samband och utvecklingsmöjligheter av våra tjänster. Du gillar problemlösning, där ditt fokus ligger på själva lösningen och inte problemet. Då du kommer ha mycket kontakt med andra inom och utanför organisationen ser vi även att du är en god kommunikatör. Att du värdesätter ett gott samarbete för att uppnå bästa resultat ser vi som en självklarhet.

Övrig information

Plats: Karlaplan, Stockholm

Lön: Fast lön enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Tillträde: Omgående

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Mathem

Adress
Mathem
Bryggerivägen 12D
16867 Bromma

Kontorsadress
Bryggerivägen 12D

Jobbnummer
4691179

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mathem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mathem: