Kontorskoordinator till expansivt företag

Framtiden AB / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Brinner du för service och vill arbeta med varierande arbetsuppgifter? Vill du arbeta för ett företag med planer på expansion och som tycker att gemenskap och trivsel är viktigt? Sök då tjänsten som kontorskoordinator redan idag!

Dina arbetsuppgifter
I rollen som kontorskoordinator kommer du att ansvara för bland annat hanteringen av inkommande samtal, tidsbokning i Outlook och mottagande av kunder i receptionen. Det är i första hand du som kommer att svara på frågor från kund som kommer in via mail, telefonsamtal samt från kunder i receptionen. Du kommer också ansvara för att receptionen ser städad ut, att ordrar är sorterade och att kunder blir inbokade utefter de ordrar som kommer in. Arbetet kan komma att innebära att du får hjälpa till där det behövs och du kommer även att få ta del av andra aktiviteter så som beställningar.

Du kommer att:
• Ansvara för receptionen
• Besvara frågor från kunder via samtal, mail och inkommande besök
• Skriva in ordrar i Outlook och sortera ordrar på tavla i receptionen
• Planera arbetsschema utefter ordrar
• Skicka beställningar


Om företaget
Vår kund är ett välkänt företag som är störst inom planglas. De hjälper kunder med uterum, inredningsglas, räcken och renovering av fönster. De sitter i en trevlig lokal belägen i västra Göteborg, har stor gemenskap på plats och visar tillit till sina medarbetare. På kontoret äter man gärna frukost tillsammans innan arbetet startar och på fredagar äter man lunch tillsammans för att de anställda ska trivas med kollegor och arbetsplatsen. De ser också gärna att personer utvecklas inom företaget.

Din profil

Skallkrav:
• Svenska i tal och skrift
• Gymnasiekompetens

Meriterande:
• Erfarenhet av kundservicearbeten eller orderhantering
• B-körkort

I rollen som kontorskoordinator krävs det att du kan svenska i tal och skrift och du bör ha en avklarad gymnasieutbildning. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med administrativa uppgifter med fokus på service eller har erfarenhet av att arbeta på kontor. B-körkort är också meriterande. För att lyckas i rollen som assistent bör du vara självgående, strukturerad och noggrann eftersom du har ett eget ansvarsområde med varierande arbetsuppgifter. Då det är en mindre arbetsplats är det viktigt att du förstår vikten av ett gott internt samarbete och har en öppen samt positiv grundsyn. På arbetsplatsen uppskattas det om du som anställd tar för dig och har en hög arbetsmoral samtidigt som ödmjukhet är viktigt.
Du kommer att ha kontakt med olika delar av verksamheten och därför är det viktigt att du har en hög servicekänsla. Viktigt för rollen som kontorskoordinator är flexibilitet och att du stundtals kan hantera stressiga situationer.


Om oss
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden AB kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.


Villkor
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Arbetstider: 07:00-16:00
Omfattning: Deltid, 60%
Ort: Göteborg

Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Deltid 50% Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-08-30

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-26
Ange följande referens när du ansöker: 12912
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mirjam Kjellberg mirjam@framtiden.com 0722176606

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg

Kontorsadress
Drakegatan 7

Jobbnummer
3669667

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: