Kontorskoordinator med supportansvar till familjärt bolag - IT &

Perido AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Föreställ dig din nästa arbetsplats... ser du ett hemtrevligt kontor med gemytliga och drivna kollegor framför dig? Önskar du arbetsuppgifter som är variationsrika, som på samma gång kombinerar ditt intresse för teknik, support och din känsla för ordning och reda? Känner du längtan efter en avslappnad arbetsmiljö med mycket positiv energi, som stimulerar kreativiteten och ger utrymme för din sociala personlighet? Det här kan i så fall vara den tjänsten som du drömmer om! Läs vidare och ansök redan idag!

Publiceringsdatum
2020-12-11

Om tjänsten
Här på Perido hjälper vi just nu vår kund att sin nya stjärna, en Kontorskoordinator med supportansvar. Vår kund är ett företag som arbetar med två affärsområden; IT och säkerhet. Man erbjuder högkvalitativa helhetslösningar för såväl det lilla företaget som den stora koncernen. På det trivsamma kontoret i Bromma arbetar man nära varandra, totalt ca 20 anställda. Det lämnar rum för flipperspel och pingisbord som man kan rensa huvudet med och som ser till att hålla energinivån hög. Tack vare många gemensamma aktiviteter inom företaget, både jobbrelaterade och fritisbaserade, så blir man snabbt en i gänget.

Arbetsuppgifter
Rollen som Kontorskoordinator tillika First Line Support är precis som den låter; omväxlande och mångsidig. Till största del kommer dina arbetsuppgifter ligga på support vilket innebär att du tar emot samtal från företags- & avtalskunder. Du hanterar själv de enklare tekniska ärendena, så som att lägga till en användare på kundens konto, men hänvisar även vidare de ärenden som kräver mer teknisk kunskap. I de fallen avgör du om ärendet handlar om nätverk eller om det rör säkerhet och kopplar vidare till mer erfarna specialister. Gällande just ärendehanteringen ser företaget även det största utvecklingsarbetet och här kommer du att vara ansvarig för att sätta upp nya rutiner och arbetssätt. Förhoppningsvis kommer ditt tekniska intresse innebära att du över tid kan bistå med snabbare hjälp, men den djupare expertisen kommer finnas kvar hos andra kollegor! Arbetet sker i ärendehanteringssystemet Zen Desk.
Vissa dagar kan alltså innebära att du i huvudsak sitter med supportärenden då det ringer mycket, men andra dagar kan det vara lugnare på telefonen och det är då du kliver in i rollen som kontorsansvarig. Det kan innebära att se över kontorets renlighet, lägga beställningar (ex. frukt, blommor, kaffe och mat), ta emot besökare och visa dom vidare, fylla på med kontorsmaterial och att vara administrativt behjälplig. För rätt person kan det även finnas långsiktiga möjligheter att utveckla rollen ytterligare med att exempelvis hantera förberedelser för event/mässor.
Dina egenskaper
Då det här är en lite annorlunda roll med utrymme för att utmanas och utvecklas i en stimulerande miljö söker vi en ambitiös, ansvarsfull och driven person - någon som är redo att växa in i sin roll med positiv energi och framåtanda. Vi kan se att du är extremt serviceinriktad med tekniskt intresse och tycker om att hjälpa andra. Du har kanske erfarenhet från kundservice och är van vid ärendehantering. Vidare är du kommunikativ, prestigelös och en riktigt god lagspelare. Du hugger tag där du ser att det behövs och driver själv ditt arbete framåt. Viktigast av allt är att du vill vara med och bidra till arbetsglädjen!
Visst låter det här som en spännande tjänst och rolig utmaning? Om du tror att det är dig vi söker så tveka inte en sekund till, varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning
1-2 års erfarenhet från ett administrativt servicearbete, och gärna av ärendehantering
Intresse för teknik
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, både svenska och engelska

Plus i kanten:
Kommunikationsintresse (sociala medier, influenser, skapa marknadsföringsmaterial etc.)
Erfarenhet som VD-/ledningsassistent

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader initialt hos oss på Perido och därefter god chans till överrekrytering. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Edward Lönn, du kan nå honom via mejl edward.lonn@perido.se eller mobil 070-450 94 89.
Om du har frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32046 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet.
#jobbjustnu

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "32046".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Perido AB (org.nr 556639-6387)
116 45  STOCKHOLM

Jobbnummer
5485145

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: