Kontorsansvarig/HR-assistent till Transdev

Transdev Sverige AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transdev Sverige AB i Stockholm, Täby, Upplands Väsby, Vallentuna, Sigtuna eller i hela Sverige

Kontorsansvarig/HR Assistent till Transdev

Är du kommunikativ, serviceinriktad och strukturerad? Då kan du vara vår nästa Kontorsansvarig/HR assistent!

Om Tjänsten

Som Kontorsansvarig/HR Assistent hos oss på Transdev kommer du ha din tillhörighet på HR avdelningen och vara placerad i receptionen på vårt huvudkontor i Bromma. På kontoret arbetar ca 130 tjänstemän. Du arbetar i en öppen kontorsmiljö där dina förmågor inom service och administration är av stor vikt. Du behöver trivas med stora kontaktytor och att vara i en händelserik miljö med internationell prägel. Du kommer vara kontorets problemlösare med svaret på de flesta praktiska frågor. Rollen rapporterar till Head of Talent, Training och HR HK.

Du kommer att fördela din tid mellan att ansvara för kontorsfrågorna på vårt huvudkontor och att underlätta administrativt för medarbetarna på HR avdelningen.

Som kontorsansvarig är du ansvarig för att säkerställa att den dagliga driften på vårt huvudkontor fungerar på ett smidigt sätt. Dina arbetsuppgifter består bland annat av följande:

Säkerställa att allt på kontoret fungerar som det ska
Kontaktperson gentemot våra leverantörer
Inköpsansvarig för kontoret
Avtalsansvarig för avtal knutna till kontoret
Budgetansvarig för kontoret
Delta eller leda projekt kopplade till vårt kontor
Ordna inför möten; ta emot besökare, beställa catering
Ta emot externa besökare
Hantera inkommande och utgående post och paket

Arbetsuppgifterna som HR-assistent kan handla om allt från att vara support till vår utbildningsfunktion vid utbildningar genom att ta fram informationsmaterial och registrera deltagare i vårt HR verktyg till att ta fram anställningskontrakt och bistå i rekryteringsarbetet och ta fram presentationsmaterial. I rollen ingår även att säkerställa att HR 's intranätssidor är uppdaterade.

Publiceringsdatum
2021-10-13

Bakgrund
För att passa i rollen ska du ha minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att arbeta i en roll med kontorsansvar. Du kanske i dag arbetar som receptionist med ett utökat kontorsansvar eller i en utåtriktad roll som kontorsansvarig. Du har mycket goda kunskaper i Office 365, lätt för att sätta dig in i nya system och en utpräglad administrativ förmåga. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
I den här rollen är det av stor vikt att du är handlingskraftig, noggrann och lyhörd. Du behöver vara självgående och självständigt kunna se vad som behöver göras. Du kommer arbeta i en professionell miljö och vara Transdevs ansikte utåt för våra besökare. Vi vill därför att du är serviceinriktad och ser det naturligt att alltid hälsa våra besökare välkomna och få dem att känna sig bekväma i mötet med Transdev som bolag. Dina personliga egenskaper kommer vara mycket viktiga för att du ska passa i rollen.

Då du kommer fungera som stöd åt HR avdelningen är det viktigt att du kan anpassa dig till nya krav och förutsättningar. Vi vill att du ska ha ett högt driv, vara kommunikativ och strukturerad. Du är en social som person och tycker det är en självklarhet att bidra till en god arbetsstämning.

Vi erbjuder

Transdev Sverige med ca 6 400 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group (https://www.transdev.com/en/), som driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 18 länder. Varje dag möjliggör våra 80 000 medarbetare mer än 11 miljoner effektiva, smidiga och miljövänliga resor världen över. Vi erbjuder ett utvecklande arbete med stora kontaktytor på en arbetsplats med god stämning och många skratt. Du kommer att vara en del av en internationell koncern där kompetensutbytet och utvecklingsmöjligheterna är goda. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett persontransportföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken. Våra värderingar "handling, ansvar, nytänkande och samspel", styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet.

Mer information och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6-månaders provanställning. Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Har Du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta; Susanna Ask ansvarig HR för rekryteringen, susanna.ask@transdv.se 08-629 50 22

Du ansöker via vårt rekryteringssystem. Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Skicka gärna in din ansökan redan idag!

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Transdev Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Transdev Sverige AB (org.nr 556042-4391), https://www.transdev.se/

Arbetsplats
Transdev

Jobbnummer
6037447

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transdev Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transdev Sverige AB: