Kontohandläggare
Energimyndigheten / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Energimyndigheten i Eskilstuna,
Stockholm eller i
hela Sverige Energimyndigheten söker en kontohandläggare till enheten för förnybar el.
Energimyndighetens vision är ett hållbart energisystem. Vi arbetar med förnybar energi, klimatinsatser, bättre teknik, trygg energiförsörjning och smartare energianvändning. Vi utgår från vår värdegrund; trovärdig, modig, och helhetssyn, i allt vi gör.
Analysavdelningens huvudsakliga arbetsuppgifter är att göra utredningar till regeringen, ofta i samverkan med andra myndigheter, att finansiera forskning rörande energisystem, att bedriva tillsynsverksamhet över vissa styrmedel, att ansvara för trygg energiförsörjning, samt att ta fram energistatistik.
På enheten för förnybar el arbetar 13 medarbetare med att utveckla och förvalta olika styrmedel i energipolitiken; elcertifikat (som är ett ekonomiskt stöd för producenter av förnybar el) och ursprungsgarantier (som är elektroniska handlingar som garanterar ursprunget på el). Enheten har ett utpräglat lagarbete och arbetet bedrivs i team. Vi är en tvärvetenskaplig grupp med ett gemensamt intresse och engagemang för våra sakfrågor. Det är viktigt att även du delar detta engagemang!
Publiceringsdatum2015-08-27ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta med kontoföringen av elcertifikat och ursprungsgarantier. I huvudsak arbetar du i kontoföringssystemet CESAR. Du hjälper elproducenter och elleverantörer att lägga upp nya konton och bistår med felsökning eller att besvara frågor som rör kontoföringssystemet och dess användningsområde.
Du kommer även att medverka i enhetens övriga arbete, som omfattar mindre utredningsinsatser och omvärldsanalyser.
Rollen som kontohandläggare kombinerar administrativa arbetsuppgifter med en stor del service och kommunikation.
ProfilDu bör ha minst gymnasieutbildning och ett stort intresse för service, energifrågor och IT system. Detta ger dig förutsättningarna att bistå med god service till våra aktörer inom frågor som rör kontoföringssystemet för att hantera elcertifikat och ursprungsgarantier. Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning och inom serviceyrken, till exempel kundsupport är meriterande.
Vi förutsätter att du har god datorvana i allmänhet och för programmen i office-paketet i synnerhet. Erfarenhet och intresse av IT är meriterande.
Då tjänsten innebär mycket kontakt med aktörer över telefon och via e-post är det av stor vikt att du trivs i en kommunikativ roll med många kontaktytor och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, samtidigt som du är smidig och ödmjuk i dina relationer och har lätt för att samarbeta.
För att göra ett bra jobb hos oss krävs det att du är serviceinriktad och har en god administrativ förmåga. Du bör vara strukturerad och självständigt kunna planera och prioritera dina arbetsuppgifter. Detta är extra viktigt då arbetsflödet emellanåt kan vara ojämnt.
Tjänsten är placerad vid Energimyndighetens huvudkontor i centrala Eskilstuna. Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Vi tillämpar 6 månaders provanställning
TillträdeEnligt överenskommelse
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-14
Om du skickar din ansökan på annat sätt än genom vårt enkla ansökningsformulär på vår hemsida - märk då din ansökan med dnr: 2015-6270.
KontaktGustav Ebenå, Enhetschef för enheten för förnybar el, 016-544 20 99
Facklig kontaktJennica Broman, SACO-S, 016- 016-544 21 75
Ingalill Larsson, ST, 016-544 20 74
FöretagEnergimyndigheten
AdressEnergimyndigheten
Box 310
63104 ESKILSTUNA
KontorsadressKungsgatan 43
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 016-5442000
Faxnummer: 016-5442099
Jobbnummer 2407431
Observera att sista ansökningsdag har passerat.