Kontaktcenterchef

Täby Kommun, Kommunikationsavdelningen / Marknadsföringsjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Täby Kommun, Kommunikationsavdelningen i Täby

Täby är en av Sveriges mest attraktiva kommuner med närhet till både arbetsplatser, grönområden och skärgård. Täby ligger strategiskt placerat strax norr om Stockholm och det bor ca 68 000 personer här. I Täby byggs många bostäder, fler företag etableras och kommunen satsar på förbättrad service med stor valfrihet. Täby - att växa med.

Vi vill att det ska vara enkelt att leva och bo i Täby kommun! Täby kommun arbetar ständigt med att förbättra verksamhet och service till invånare och företagare i kommunen, därför startar vi under 2017 ett kontaktcenter i kommunen.

För att ytterligare förbättra servicen till invånare, företagare och andra intressenter i Täby kommun, startar vi ett kommungemensamt kontaktcenter. Kontaktcentret blir en helt ny enhet under kommunikationsavdelningen inom kommunledningskontoret. Vi räknar med uppstartsommaren/hösten 2017. Den nya enheten beräknas omfatta cirka 15 medarbetare. Kommunikationsavdelningen, där kontaktcenterenheten placeras, är en del av kommunledningskontoret med uppdraget att stödja verksamheter och avdelningar i deras kommunikationsarbete.

Vill du bli chef för Täby kommuns kontaktcenter? Läs då vidare!

Publiceringsdatum
2016-08-25

Arbetsuppgifter
Som chef kommer du att ansvara för uppbygganden av organisationen och skapandet av en fungerande struktur för verksamheten. Principer för hur kontaktcentret ska fungera har arbetats fram under ett års tid med berörda i kommunledning, på enheter och avdelningar runt om i kommunen. Kontaktcenter ska svara på frågor om alla kommunens olika verksamhetsområden, förekomma behov av information, bidra till verksamhetsutveckling och det krävs därför att du har en god övergripande förståelse för kommunens uppdrag och verksamhet. Ditt huvudansvar är att ansvara för att vi arbetar med våra invånares och företagares "ögon" i fokus. Ditt jobb handlar om att få varje enskilt möte med invånare och företagare att fungera så bra som möjligt utifrån kontaktcenteruppdraget. Kontaktcentret kommer också att avlasta och stödja verksamheterna samtidigt som kontaktcentret driver och bidrar till ett ständigt förbättringsarbete. I tjänsten ingår såväl personal- som budget- och verksamhetsansvar. Du rapporterar till kommunikationschefen.

Kvalifikationer
Vi söker dig med dokumenterad tidigare erfarenhet av att bygga upp en hållbar och väl fungerande verksamhet av liknande karaktär. Din erfarenhet kan vara från såväl privata näringslivet som från offentlig sektor. Du har tidigare erfarenhet av personal- och verksamhetsansvar.

Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och strukturerad, vilket gör att du trivs och levererar även när det inte finns färdig struktur runt omkring dig. Du bygger relationer och nätverk samt är van att få samverkan att fungera med många olika grupper.

Vi ser gärna att du har akademisk utbildning inom relevant område, alternativt motsvarande utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
Du har tidigare erfarenhet av politiskt styrd organisation.

För denna tjänst behöver du ha mycket god förmåga att uttrycka dig på såväl svenska som engelska i tal och skrift.
Vi vill även att du har mycket goda datakunskaper och ser möjligheter i utvecklingen av verksamhetsdriven IT.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet när vi tillsätter tjänsten.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Jobbet.se. För eventuella frågor kontaktar du ansvarig rekryteringskonsult Sofie Skaränger på tel: 018-100 112.

ÖVRIGT
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-18
Ange följande referens när du ansöker: A602504
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofie Skaränger, Rekryteringskonsult, Jobbet.se 018-100 112 sofie.skaranger@jobbet.se

Facklig kontakt
Gill Blomberg, Vision 08- 55 55 96 92 gill.blomberg@taby.se
Helen Klockare, SACO 08-5555 95 12 helen.klockare@taby.se

Företag
Täby Kommun, Kommunikationsavdelningen

Adress
Täby Kommun, Kommunikationsavdelningen
Stationsvägen 13
18380 TÄBY

Kontorsadress
Stationsvägen 13 18380 Täby

Jobbnummer
3012742

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Täby Kommun, Kommunikationsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Täby Kommun, Kommunikationsavdelningen: