Kontaktcenter söker nu en Servicehandläggare till enheten barn o

Stockholms Stad:Kontaktcenter / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Kontaktcenter i Stockholm

En annons från Stockholms stad.

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga - vi ska vara en stad i världsklass. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Kontaktcenter ska göra det lättare att vara stockholmare. Kontaktcenter ger information, vägledning och tar emot synpunkter. Vi lotsar till e-tjänster och stadens hemsida och är en viktig informationskanal för stadens verksamhet. Kontaktcenter tillhör organisatoriskt Serviceförvaltningen och vi finns i fräscha lokaler i Husby centrum.

3 plats(er).Vi söker nu en Servicehandläggare placerad vid Kontaktcenter (KC) på Serviceförvaltningen och enheten Barn och ungdom. Tjänsten är ett vikariat med start omgående t.o.m. 30/6 2015.

Arbetet innebär att ge service med hög tillgänglighet via telefon, e-post och webb till Stockholms stads medborgare. Arbetet innebär även att registrera och besvara alla, till Kontaktcenter, inkommande ärenden. Som servicehandläggare är du expert på att ge korrekt information och vägledning.

Vi söker dig som vill leverera service i världsklass till Stockholms stads medborgare. Du ska ha en mycket välutvecklad servicekänsla och en god vilja att med hög tillgänglighet lösa inkommande frågor.

Vi söker dig som har en pedagogisk utbildning inom skola, förskola eller annat område som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt eller på annat sätt värdefullt. Du bör ha minst ett års erfarenhet av att arbeta med kundservice med huvudsaklig uppgift att via telefon ge service och lösa inkommande ärenden åt kunder. Vidare söker vi dig som även har några års erfarenhet av att arbeta med skol- och/eller förskolefrågor och som därigenom fått en bred kunskap om förskola, skola samt styrande regelverk. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att registrera ärenden i ett ärendehanteringssystem. Du är en mycket erfaren datoranvändare och van att söka information via webben och i olika verksamhetssystem. Erfarenhet av handläggning i BoSko är meriterande.

Vidare uttrycker du dig väl på svenska och engelska såväl muntligt som skriftligt. Språkkunskaper i finska, somaliska och arabiska är meriterande.

Vi värdesätter personliga egenskaper högt i denna rekryteringsprocess. Vi söker dig som brinner för service och har ett genuint samhällsintresse. Som person är du kommunikativ, flexibel, positiv och driven.

Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tidsbegränsad.
Arbetstid: Dagtid.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Enhetschef Kerstin Brorsdotter,08-50811520

Camilla Westergren, HR-konsult, 08-50811721, camilla.westergren@stockholm.se
Giovanni Palusa, Vision, 08-508 11 033 (facklig)
Birgitta Naess, SACO, 08-508 40 623 (facklig)

Publiceringsdatum
2014-10-23

Arbetstider och omfattning
Heltid max 10 dagar

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-16
Ansökan skickas till:
Kontaktcenter
Ange följande referens när du ansöker: A29084
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kerstin Brorsdotter

Företag
Stockholms Stad:Kontaktcenter

Adress
Stockholms Stad:Kontaktcenter
Box 6061
11220 Stockholm

Kontorsadress

Jobbnummer
2042416

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad:Kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad:Kontaktcenter: