Konsultchef - Stockholm
Dreamwork Scandinavia AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dreamwork Scandinavia AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Kort om tjänsten
Det går bra för Dreamwork och vi expanderar, därför söker vi nu en Konsultchef till vårt härliga team i Stockholm. Vi söker en affärsorienterad och resultatdriven konsultchef med ansvar för att skapa och utveckla affärer med nya och befintliga kunder i Stockholm!
Mer om tjänsten
Som Konsultchef hos oss på Dreamwork väntar ett varierande, utvecklande och stimulerande arbete med många personliga kontakter. Rollen spänner över ett brett område och innehåller många olika arbetsuppgifter såsom rekrytering, personalansvar och kundkontakt.
Som Konsultchef arbetar du självständigt med att matcha, prissätta och tillsätta konsultuppdrag med rätt kompetens och konsult. Det innebär rekrytering av kvalificerad kompetens samt coachning av och personalansvar för konsulter på uppdrag. Till din hjälp har du Dreamworks ISO processer och metodik som på ett effektivt sätt hjälper dig att nå dina och företagets mål.
Du kommer få ansvar för våra konsulter inom tjänstemannasidan med inriktning på ekonomer. En stor del av rollen som konsultchef är att vidareutveckla och utöka affären. Vi ser därför vikten av att du redan idag har jobbat i liknande roller eller haft ansvar för likartade kompetensområden där du själv har ett naturligt nätverk av kollegor i branschen.
Merförsäljning och affärsutveckling tillsammans med kunderna ser du som en rolig och naturlig del av ditt arbete. Du kommer att bli en viktig del i vårt framgångsrika team av Konsultchefer, Rekryteringskonsulter och Researchers. Arbetet som Konsultchef hos Dreamwork är självständigt, omväxlande och utvecklande.
Publiceringsdatum2019-05-17ProfilDu har akademisk examen inom Ekonomi eller PA och/ eller flera års arbetslivserfarenhet från bemannings/rekryterings branschen, gärna som Konsultchef eller liknande.
För att lyckas i rollen ser vi att du är en resultatinriktad, målmedveten och uthållig person. Du har mycket goda kunskaper i arbetsrätt och är en god administratör. Vidare trivs du i en dynamisk miljö där du kontinuerligt ställs inför olika utmaningar. Du är bekväm i dialogen med kund och konsulter och stimuleras av möjligheten att få medverka till utveckling av såväl individer som organisationer genom ditt konsultativa förhållningssätt. Du är en självgående och strukturerad person med en vilja att driva, utveckla och påverka verksamheten. Du har en förmåga att på ett förtroendeingivande vis bemöta såväl dina konsulter som dina kunder. Engagemang, drivkraft och affärsmannaskap är avgörande egenskaper för att lyckas som konsultchef hos oss.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn's Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s "Entrepreneur of the Year". Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-07
Ange följande referens när du ansöker: 4887
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJörgen Piontek
jorgen.piontek@dreamwork.seFöretagDreamwork Scandinavia AB
AdressDreamwork Scandinavia AB
Vasagatan 11
11120 Stockholm
KontorsadressVasagatan 11
Jobbnummer 4795042
Observera att sista ansökningsdag har passerat.