Koncernredovisningsekonom
Amblin AB / Företagsekonomjobb / Solna
2025-02-06
Visa alla företagsekonomjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Amblin AB i Solna,
Jönköping eller i
hela Sverige Om AMBLIN
Bolaget grundades 2002 och har idag ca 50 medarbetare. Kontoret är beläget i moderna lokaler i närheten av Solna centrum.
Vi är ett ledande konsultföretag inom ekonomisk förvaltning samt konsultationer gentemot fastighetsbranschen, där flertalet av våra kunder är börsnoterade företag eller stora internationella fastighetsfonder. Vi har samarbeten med alla större revisionsbolag och skattebyråer i Sverige.
Varje år anställer vi nyexaminerade studenter för att hos oss erbjuda en utvecklingsresa inom redovisning.
AMBLIN är ett växande företag som arbetar med många spännande och högkvalificerade uppdrag. Vi anser att ett bra konsultföretag kännetecknas av kompetens, service, engagemang, tillgänglighet och ambition. Detta är nyckelord som definierar vår verksamhet och genomsyrar varje del av vårt arbete.
För att kunna upprätthålla den höga kvaliteten och goda servicen vi erbjuder våra kunder, satsar vi mycket på kompetensutveckling, både via intern- och externutbildningar. Hos Amblin kommer du att få möjligheten att jobba med olika typer av kvalificerade uppdrag där du ges chansen till personlig utveckling inom företaget.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning på sex månader. Vi tillämpar flexibel arbetstid och möjligheter till distansarbete.
Förutom kontinuerlig kompetensutveckling erbjuder vi fördelaktig tjänstepension och friskvårdsbidrag tillsammans med andra förmåner via förmånsportalen Benify.
Vi månar mycket om medarbetarnas trivsel och genomför gemensamma aktiviteter, både under och utanför kontorstid. Mer information om AMBLIN hittar du på:
www.amblin.seVi söker dig som är intresserad av att växa i rollen som koncernredovisningsekonom i ett familjärt, stabilt företag!
Om du har ett par års erfarenhet av redovisning/revision, är ansvarstagande, har ett intresse av ledarskap och är redo att ta nästa kliv i karriären så är du välkommen med din ansökan.
Amblin är ett företag som funnits i över 20 år, som är det självklara valet av finansiella tjänster gentemot fastighetsbolag och erbjuder en arbetsplats med härliga kollegor och fina förmåner.
Nedan kan du läsa mer om rollen som på ett övergripande sätt beskriver uppgifterna som succesivt kommer att ingå i ditt uppdrag.
Ditt fokus kommer vara på konsolidering och finansiell rapportering, huvudsakligen enligt IFRS, samt att leda förvaltningsteamet för respektive portfölj. Du kommer då att ansvara för att projektleda, kvalitetssäkra och rapportera ett flertal fastighetsportföljer.
Du har utvecklats i dina kunskaper inom fastighetsredovisning och börjar känna dig trygg inom området och vill utvecklas inom koncernredovisning.
Vissa grundläggande krav är något som du bär med dig redan från start:
• Som koncernredovisningsekonom hos Amblin är det viktigt att du har ett intresse för att planera, strukturera och leverera i tid på högsta nivå där du tar ansvar för teamet och dess arbete.
• Du har ett gott omdöme och är en lagspelare som bidrar till en god stämning och arbetsmiljö.
• Du har en kommunikativ förmåga som gör att du kan förmedla information på ett tydligt sätt gentemot kunder och den interna organisationen.
• Du är lösningsfokuserad och bemöter kunder på ett professionellt sätt.
• Du leder och utbildar dina medarbetare i teamen vilket gör att du behöver ha en god pedagogisk förmåga.
Arbetsuppgifter som succesivt kommer att ingå i din vardag:
• Upprätta kassaflödesanalys för koncern samt legala bolag
• Upprätta och kvalitetssäkrar uppgifterna i finansiell rapportering, delårsrapportering och årsredovisning i våra eller klienters mallar.
• Upprätta och kvalitetssäkra bankrapportering, covenants, ICR, LTV, DSCR.
• Ansvara och kvalitetsgranska inkomstdeklarationer.
• Ansvara och kvalitetsgranska budget och analysera utfall mot budget.
• Granska och kvalitetssäkra bokslut, ÅR.
• Upprätta och ansvara för fastighetstaxering.
• Leda processen med att planera och genomföra uppdragsstart av nya klienter.
• Vara uppdaterad på förändringar enligt gällande lagar och förordningar.
Utveckling:
• Kontinuerligt upprätta och löpande granska samt uppdatera befintliga instruktioner.
• Vara lyhörd på teamets synpunkter på förbättringar i instruktioner.
• Kontinuerligt kommunicera med teamet gällande nya instruktioner eller gällande uppdateringar av instruktioner.
• Inkomma med förslag på utveckling av rapportmallar i Excel och systemstöd.
• Inkomma med förslag på effektiviserings- och kvalitetsförbättringar.
• Vara aktiv i din egen och dina medarbetares kompetensutveckling.
Kontakter och merförsäljning:
• Agera ett stöd och rådge kunderna i frågor som rör ekonomisk förvaltning, transaktioner och rapportering.
• Planera kontakt och bidra till goda relationer med revisorer och andra konsulter.
• Identifiera möjligheter och bidra till merförsäljning av konsultationer och uppdrag.
Ledarskap:
• Ha ett intresse för att vara en ledare och utvecklas i den rollen.
• Stödja och motivera dina teammedlemmar.
• Få teamet att samarbeta och leverera i tid med bibehållen kvalitet.
Publiceringsdatum2025-02-06KontaktVid eventuella frågor är du välkommen att kontakta:
Robert Cederberg, affärsområdeschef konsultationer,
robert.cederberg@amblin.seHeléne Kindström, HR-chef
helene.kindstrom@amblin.seOm du tycker att detta låter intressant är du välkommen att höra av dig med en ansökan.
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Amblin AB (org.nr 556689-5800)
Jobbnummer 9149550