Kommunvägledare till Kontaktcenter
Södertälje kommun, Kontaktcenter / Receptionistjobb / Södertälje
2014-11-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunvägledare till Kontaktcenter" (publicerad 2016-04-14) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Södertälje kommun, Kontaktcenter i Södertälje Kontaktcenter har till uppgift att leverera bästa tänkbara service till våra kommunmedborgare. Målet för Kontaktcenter är att hantera 80% av allmänna frågor i kommunen. Kontaktcenter arbetar med telefon, mail och direktkontakt med medborgarna i Södertälje. Ett viktigt led i att vara tillgänglig som kommun är att ha goda relationer i organisationen Södertälje där vi på Kontaktcenter tillsammans med resp. verksamheter skapar utveckling tillsammans med fokus på medborgarens behov.
Publiceringsdatum2014-11-25ArbetsuppgifterSom kommunvägledare i vårt kontaktcenter kommer du att arbeta med allt från att ge information och vägledning till att handlägga enklare ärenden. Arbetet innebär allt från att möta medboragren i receptionen, hantera och förmedla stora mängder information, utreda ärenden och att arbeta i olika It- baserade system. Kontaktcenter arbetar på uppdrag av kommunens verksamheter vilket innebär samarbete för att förmedla uppdrag och informationsutbyte.
KvalifikationerDu har en högskoleutbildning eller högskoleförberedande gymnasieutbildning och minst ett par års erfarenhet av att arbete med kundservice och kommunikation, gärna i team. Du är van att arbeta i Office-paketet och olika IT-baserade verksamhetssystem samt att göra olika informationssökningar på internet och andra sätt. För att klara uppdraget måste du kunna formulera dig väl i skrift på svenska och engelska.
Som person är du serviceinriktad, flexibel, lösningsorienterad och en god kommunikatör. Du är lugn och fokuserad även i stressade situationer och låter service vara ledande. Du har god förmåga att arbeta självständigt och i team. En förutsättning är att du är villig att möta förändringar och bredda dina kunskaper inom kommunens alla olika verksamheter i syfte att ge en god service till medborgarna. Erfarenhet krävs.
ÖVRIGT
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: snarast., upphör: Vikariat; t o m aug- 2015.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-09
Ange följande referens när du ansöker: A434443
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Flink, Chef för Kontaktcenter 08-5230 1308
Facklig kontaktFackliga företrädare nås via kommunens växel 08-5230 1000
FöretagSödertälje kommun, Kontaktcenter
AdressSödertälje kommun, Kontaktcenter
Campusgatan 26
15189 Södertälje
Kontorsadress15189
Jobbnummer 2079194
Observera att sista ansökningsdag har passerat.