Kommunvägledare
Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Helsingborg
2013-09-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunvägledare" (publicerad 2016-03-04) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen i Helsingborg Helsingborg är skapande och gemenskap, initiativ och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Här växer både människor och företag.
Helsingborg är staden för dig som vill något.
Helsingborgs stad arbetar med att starta upp ett nytt kontaktcenter i centrala Helsingborg. Helsingborg kontaktcenter har i uppdrag att samordna stadens service gentemot allmänheten. Principen bygger på "en väg in", vilken ska bidra till ökad service och högre tillgänglighet. Till denna verksamhet söker vi nu dig som vill anta utmaningen att vara med från grunden och bygga upp en verksamhet som sätter Helsingborg på kartan när det gäller god service och hög tillgänglighet.
Publiceringsdatum2013-09-25ArbetsuppgifterSom invånare ska man inte behöva veta hur staden är organiserad för att veta vart man ska vända sig med sitt ärende. Genom att förenkla, förbättra och effektivisera information, vägledning och handläggning av enklare ärenden förbättras möjligheterna att få rätt hjälp redan vid en första kontakt med staden. Kontaktcenters mål är höga med siktet inställt på att bli sverigeledande avseende effektiv service, tillgänglighet och bemötande.
Helsingborg kontaktcenter organiseras inom stadsledningsförvaltningen och är en enhet inom avdelningen för service och IT. Kontaktcenter bemannas med kommunvägledare och ett antal rådgivande- och specialistfunktioner såsom konsumentrådgivning, migrationsservice, budget- och skuldrådgivning och Helsingborgs miljöbyrå. Stadens centrala webbredaktion finns också i samma lokaler.
I kommunvägledarnas arbetsuppgifter ingår alla delar av ett kontaktcenters serviceverksamhet såsom telefonservice, besöksservice och service via digitala medier. Arbetsuppgifterna är mycket varierande, då kommunvägledaren i ena stunden informerar om förfarandet vid bygglov eller vad som krävs för att kunna söka försörjningsstöd, för att i nästa stund utfärda busskort till grundskole- och gymnasieelever.
Arbetstiden är förlagd enligt schema och innebär helg- och kvällsarbete. För dig som har rätt attityd och ambitioner blir detta en mycket rolig och givande arbetsplats i nya fräscha lokaler med öppna kontorslandskap och roterande arbetsplatser.
KvalifikationerVi söker dig som har
• Högskole-/ universitetsutbildning eller motsvarande inom det kommunala uppdraget och/eller inom service och kommunikation.
• Flerårig erfarenhet från arbete med service.
• En genuin servicekänsla som trivs i rollen att vara stadens ansikte utåt.
• Är representativ och utåtriktad med hög social kompetens.
• Har ett starkt kundfokus och har lätt för att skapa goda relationer med andra.
• Är strukturerad, flexibel och har förmågan att prioritera.
• Trivs med att jobba i högt tempo och med förmågan att ha många bollar i luften.
För att lyckas i tjänsten ser vi att du har eftergymnasial utbildning, är självgående, drivande och att du har fallenhet för att ge god service, samarbeta med andra och skapa förtroende. Eftersom kvalité är viktigt ser du det som naturligt att för den egna utvecklingen arbeta med uppföljning genom exempelvis inspelning av samtal och löpande uppföljning av ärendehantering.
Språk:
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som skrift och din verbala förmåga gör att du har lätt att ta information och omsätta den till handling. Behärskar du fler språk är det meriterande.
För att klara arbetsuppgifterna krävs
• Hög IT-mognad då du kommer att arbeta i många IT-baserade system samtidigt.
• Vana och skicklighet i informationssökning via internet samt en god förmåga att hantera sociala medier.
Då kontaktcenter är en viktig resurs avseende service och information vid kriser och extraordinära händelser är det viktigt att du ser detta som en del i kommunvägledarens uppdrag.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträdelsedatum enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-10-13
I denna rekrytering kommer vi att genomföra löpande intervjuer. Även servicetester kommer att genomföras.
Ange följande referens när du ansöker: A352695
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSoraya Kabelele-Senya, Kontaktcenterchef 042-10 53 35
soraya.kabelele-senya@helsingborg.seUlla Persson, HR-konsult 042-10 57 87
ulla.k.persson@helsingborg.seFacklig kontaktCecilia Elmberg, SACO 042-10 53 45
cecilia.elmberg@helsingborg.seRobert Lexeklint, VISION 042-10 51 95
robert.lexeklint@helsingborg.seFöretagHelsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen
AdressHelsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen
HR-avdelningen
25189 Helsingborg
Jobbnummer 1661977
Observera att sista ansökningsdag har passerat.