Kommunsekreterare

Mölndals kommun / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals kommun i Mölndal

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Mölndal stads stadskansli söker nu en kvalificerad kommunsekreterare. Stadskansliet är en enhet under avdelningen för juridik och myndighetsstyrning, och har som uppdrag att styra, stödja, utveckla och följa upp stadens övergripande informationshantering och nämndprocess. Stadskansliet ansvarar för kommunfullmäktiges, kommunstyrelsen och valnämndens ärendeprocesser, informationshantering, diarieföring och arkiv samt genomförande av allmänna val.

Vi erbjuder dig ett intellektuellt stimulerande och omväxlande arbete med möjligheten att utvecklas i din yrkesroll och vara delaktig i många av stadens alla spännande projekt. Du får arbeta i en organisation med specialistkunskaper inom många områden.

Publiceringsdatum
2023-05-15

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill ha en intressant och utvecklande tjänst som kommunsekreterare. Du kommer att ha en betydande roll i utvecklingen av stadens nämndadministrativa arbete. Tillsammans med stadskansliets andra kommunsekreterare utvecklar ni nämndadministrationen och stadens ärendeprocess. I rollen ingår även kvalificerat sekreterarskap för kommunstyrelsens arbetsutskott och sociala hållbarhetsutskott. Du arbetar nära den politiska ledningen och utgör ett stöd till handläggare och chefer i deras arbete med att producera beslutsunderlag.

I rollen ingår även att vara valsamordnare vid allmänna val och folkomröstningar tillsammans med stadens valledare, juridikenhet och övriga kollegor på stadskansliet. Arbetet kan innebära viss oregelbunden arbetstid då vissa sammanträden kan ske på kvällstid.

Kvalifikationer
Du har en akademisk examen med inriktning mot statsvetenskap, offentlig förvaltning, juridik eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Erfarenhet från att ha arbetat som nämndsekreterare eller kommunsekreterare är ett krav.

I rollen krävs att du är ansvarstagande, strukturerad, effektiv och noggrann. Du har ett professionellt förhållningssätt, är utvecklingsorienterad och driver självständigt frågor inom ditt område. Du har lätt för att samarbeta och en god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift.

Du ska ha ett intresse för samhällsfrågor och tycka att det är stimulerande att arbeta i en politiskt styrd organisation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda processer. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Intervjuer kan komma att ske löpande, så välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C140804".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mölndals kommun (org.nr 212000-1363)

Arbetsplats
Mölndals stad, Juridik och myndighetsstyrning

Kontakt
Kanslichef
Anna Jakobsson
anna.jakobsson01@molndal.se
031-315 13 54

Jobbnummer
7776958

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals kommun: