Kommunsekreterare
Kommunledningskontoret, Tibro kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Tibro
2012-04-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunsekreterare" (publicerad 2015-05-13) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Tibro,
Hjo,
Skövde,
Karlsborg,
Tidaholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kommunledningskontoret, Tibro kommun i Tibro Tibro kommun med 10.600 invånare ligger i norra delen av Västra Götalands län. Tibro är Sveriges Möbelcentrum och har landets enda motocrossgymnasium. Tibro erbjuder sina invånare både en av landets lägsta levnadskostnader och en mycket uppskattad kommunal service!
Tibro kommun är inne i ett spännande skede där vi under 2012 kommer att införa ett kommunövergripande dokument- och ärendehanteringssystem som kommer att medföra nya arbetssätt och nya administrativa rutiner. Kommunstyrelsens sekreterare går i pension i oktober och vi söker nu en kommunsekreterare som med engagemang, intresse och kompetens vill delta i utvecklandet av kommunens administrativa rutiner och driftsättningen av det nya systemet. Vi kan erbjuda dig ett spännande och utmanande arbete på en positiv och stimulerande arbetsplats.
Publiceringsdatum2012-04-30ArbetsuppgifterSom kommunsekreterare kommer du att vara sekreterare i bland annat kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Du kommer att vara sakkunnig i frågor som rör offentlighet och sekretess samt i förekommande fall förvaltningsrättsliga frågor. Du kommer även att vara kommunstyrelsens PuL-assistent, ansvara för administrativa rutiner samt ärendeberedning och enklare utredningsuppdrag.
I tjänsten ingår posthantering och diarieföring inom kommunstyrelsens ansvarsområde samt ansvar för kommunstyrelsens närarkiv. Du kommer naturligtvis att ingå i arbetet med att införa vårt dokument- och ärendehanteringssystem Evolution samt därefter ha ett system- och utvecklingsansvar.
Under valår ingår valadministrativa uppgifter i tjänsten.
KvalifikationerVi söker en person som har högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig eller juridisk inriktning eller annan likvärdig utbildning/erfarenhet.
Erfarenhet från liknande arbete inom offentlig organisation är önskvärt.
Du har ett strukturerat arbetssätt och god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du är servicemedveten och kan samarbeta med både förtroendevalda och kollegor inom kommunen. Du har lätt för att uttrycka dig både i tal och i skrift. Vidare är du noggrann och ordningsam med mycket goda datakunskaper. Kunskap om digitala dokument- och ärendehanteringssystem samt kunskaper i offentlig rätt är meriterande.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde under oktober 2012.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-05-27
Tibro kommun har inför rekryteringen valt rekryteringskanaler. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Ange följande referens när du ansöker: A269529
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristina Kleemo, 0504-181 34,
christina.kleemo@tibro.seFacklig kontaktEmanuel Nylin, 0504-183 17
FöretagKommunledningskontoret, Tibro kommun
AdressKommunledningskontoret, Tibro kommun
Centrumgatan
54380 Tibro
Jobbnummer 1229515
Observera att sista ansökningsdag har passerat.