Kommunsekreterare

Kiruna Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kiruna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kiruna, Gällivare, Jokkmokk, Pajala, Överkalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kiruna Kommun i Kiruna

Kommunkontoret
Kommunsekreterare Ref nr 249/11
Kommunsekreterarna är stationerade på kommunstaben som är en enhet inom kommunkontoret med fyra personer som i huvudsak sköter kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges administrativa service. Kommunkontoret är kommunens centralförvaltning och ansvarar för bland annat för ekonomi-, personal- och IT-frågor samt näringslivsfrågor. Kommunstaben har två kommunsekreterare, varav den ena nu kommer att gå vidare till andra arbetsuppgifter inom staben.
Arbetsuppgifter: Kommun sekreterarna ansvarar för alla de arbetsuppgifter som följer med kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges sammanträden. Detta innebär att du som kommunsekreterare upprättar kallelser, samlar in beslutsunderlag, för protokoll och expedierar beslut för varannan sammanträdescykel från arbetsutskott till kommun fullmäktige samt övriga protokollförda politiska sammanträden inom kommunstyrelsens ansvars område. Tjänsten innebär återkommande kvällstjänstgöring när sammanträden genomförs kvällstid och intensiteten i arbetet varierar med sammanträdescykeln.
Tillsammans med din kollega ansvarar du även för diarieföringen av kommunstyrelsens allmänna handlingar, utlämnande av handlingar till allmänhet och massmedia samt korrespondens med allmänhet och andra myndigheter.
Kvalifikationer: Tjänsten förutsätter mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. Du ska även ha en förmåga att snabbt sammanfatta information samt skriftligen återge denna korrekt. Det är en förutsättning att du har mycket goda kunskaper från att arbeta med databaserad administration och de vanligaste Office-programmen.
Vi söker Dig som,
• har lägst gymnasieexamen inom områden som
administration eller samhällskunskap, högskoleutbildning
inom dessa områden eller juridik är meriterande
• har yrkeserfarenhet inom närliggande verksamhet och gärna i
en politiskt styrd organisation, erfarenhet av
sammanträdesteknik, tillämpning av kommunalrätt och/eller
diarieföring är meriterande
• är en god organisatör
• har hög social kompetens och lätt för att samarbeta

Publiceringsdatum
2011-11-15

Dina personliga egenskaper
Nyckelord för denna tjänst är
• strukturerad
• noggrann
• stresstålig
• samarbetsförmåga
Kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk samiska, meänkieli och finska är meriterande.
Anställningsform: Tillsvidareanställning, 100 %
Tillträde: Snarast
Upplysningar: enhetschef Maria Johansson, 0980-708 26
Facklig företrädare: Vision, Kerstin Bäckström 0980-70 752, 070-357 07 52
Rekrytering sker i samråd med våra berörda fackliga organisationer. Kiruna kommun eftersträvar mångfald och en jämn könsfördelning. Välkommen med din ansökan med personligt brev, meritförteckning och övriga handlingar Du vill åberopa till Kiruna kommun, Dokumenthanteringen, 981 85 Kiruna eller via e-post diabas.diabas@kommun.kiruna.se Märk din ansökan med ref.nr och vilken tjänst Du söker.
Sista dag att ansöka är 2011-12-07

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-07
Ange följande referens när du ansöker: 249/11
Ansökan kan skickas till e-postadress: diabas.diabas@kommun.kiruna.se

Företag
KIRUNA KOMMUN

Adress
KIRUNA KOMMUN
Kiruna kommun
98185 KIRUNA

Kontorsadress
Stadshuset

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0980-700 00
E-postadress: diabas.diabas@kommun.kiruna.se

Jobbnummer
1080110

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kiruna Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kiruna Kommun: