Kommunikatör / Utbildningsledare

Handelsakademin I Göteborg AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Handelsakademin I Göteborg AB i Göteborg, Mölndal, Borås, Falkenberg, Växjö eller i hela Sverige

I rollen som kommunikatör ansvarar du för:
Du arbetar både operativt och redaktionellt med att hitta, skapa och förmedla innehåll som speglar hela 1JOYeducation och som bidrar till ökad synlighet. Men även strategiskt där du ansvarar för att driva 1JOYeducation digitala kanaler framåt.

I rollen som utbildningsledare ansvarar du för att:
• Sköta administration med visst budgetansvar kring utbildningar och studerande
• Planera det praktiska genomförandet av utbildningar
• Rekrytera, samordna och handleda undervisande personal
• Handleda och stödja de studerande under utbildningen
• Rekrytera, samordna och kvalitetssäkra LIA-platser
• Vara delaktig i arbetet med pedagogisk utveckling
• Leda och medverka i utbildningarnas ledningsgrupper
• Skapa och underhålla relationer med företag och branschorganisationer
• Vara delaktig i rekrytering av studerande
• Vara delaktig i arbetet med att utveckla utbildningarna

Då det är en kombinerad tjänst ser vi att du har följande kunskaper för båda rollerna:

Dessutom är du: - en erfaren kommunikatör med starkt digitalt fokus, en kunskap som du förvärvat genom utbildning och genom att skapa resultat i digitala kanaler. Vi ser gärna att du är en person som har en stark egen närvaro i sociala medier och håller dig uppdaterad om den digitala kommunikationens alla möjligheter - digitalt trygg och ser inte allt som teknik utan hanterar de flesta digitala verktyg och intuitiva administrationsgränssnitt. Kompetensmässigt ser vi att du är en person som gillar att arbeta med andra och att lyssna och kommunicera. Du är bra på att förmedla din kunskap och dina insikter till andra muntligt och skriftligt. Du prioriterar effektivt, identifierar mål och arbetar fokuserat för att uppnå önskat resultat. Du är flexibel och anpassar ditt arbete efter ändrade förutsättningar och efter vad som är viktigast för organisationen.

Vi söker dig som brinner för möten med människor och som tycker om att arbeta med utbildning och pedagogik. Du gillar att jobba självständigt men är samtidigt bra på att samverka i grupp, du kan leda projekt, arbeta målstyrt och nå resultat med kvalitet, du drivs av att ständigt hitta nya lösningar som leder till förbättringar. Vi agerar i en ständigt föränderlig utbildningsvärld, därför är ett öppet sinne för förändring nödvändigt för att trivas. Att vara flexibel, serviceinriktad och organiserad är viktigt i rollen som utbildningsledare. Du kommer att ingå i ett team av utbildningsledare som jobbar tätt ihop men med olika utbildningar/klasser på olika orter. Du jobbar nära studerande, konsulter och näringslivsrepresentanter, vilket kräver social kompetens, positiv energi och ett stort intresse för nätverkande. Som person är du självgående och kvalitetsmedveten, du tar ansvar och har en stor drivkraft.

Huvudkontoret finns på Banehagsgatan 20, vid Rödasten. Vi har kontor runt om i Sverige.

Varaktighet, arbetstid
6 månaders provanställning

Publiceringsdatum
2017-07-07

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-31
Ange följande referens när du ansöker: Kommunikatör / UL

Företag
HANDELSAKADEMIN I GÖTEBORG AB

Adress
HANDELSAKADEMIN I GÖTEBORG AB
Banegahgsgatan 20
41451 GÖTEBORG

Kontorsadress
Banehagsgatan 20

Jobbnummer
3596912

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Handelsakademin I Göteborg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Handelsakademin I Göteborg AB: